אני מקפיץ למטרת מתן מידע:
באופן כללי מוטור טיימינג משפיע על מהירות המנוע ועל צריכת הזרם באופן מינורי ביותר.
לכל מנוע יש תזמון אופטימלי שבוא הוא נותן מקסימום סיבובי מנוע במינימום זרם.
לדוגמא,מנוע 4 POLE יעבוד הכי טוב בתזמון של 7.5 מעלות. מנוע POLE 6 יעבוד הכי טוב בתזמון של 15-17 מעלות
תזמון גבוה מידיי יוריד את אפקטיביות המנוע ובכך יעלה את רמת החום ויוריד את הביצועים.
תזמון של 0 מעלות מוריד את צריכת הזרם אבל גם את הביצועים. זהו מצב טוב כאשר אתה מרגיש שהיחס בגיר הוא טיפה גבוה מידיי.
איך יודעים אם התזמון מנוע לא מתאים? כשאתה לוחץ טיפה גז ומנסה לגרום לרכב ליסוע לאט,אם הוא מגםגם הרבה אז הוא לא בתזמון הנכון.
בקיצור,הוא צריך לגמגם כמה שפחות במהירות מאוד נמוכה. כשהתזמון ממש ממש לא נכון אז המנוע אפילו נכנס לרוורס לעשיריות שניה בצרורות כשאתה מתחיל להסיע לאט.
על פי דיווחים ועל פי ניסיון שלי,שינוי תזמון מנוע לא מסוגל להרוס בקר/מנוע. אלה רק להוריד/לשפר את רמת האפקטיביות שלהם.