תודה עודד.
אני אפנה אותך לשניקישורים מרכזיים:
1. מאמר של אלון שדן בסוגי שמנים ושיטות המדידה השונות: צמיגות שמן לדיפרנציאל ובולמים - מידע שימושי
2. האשכול של יובל...:http://www.efly.co.il/forums/showthr...=83146&page=11
בדגש על תגובה 254
אתה לא שונה מהרבה גולשים אחרים שקונים רכב ובהתלהבות ההתחלטית רוצים מאוד שהרכב שלהם יהיה "הכי"...הכי חזק הכי מהיר הכי טוב, מתוחזק הכי טוב, הכי נקי הכול הכי...
הבעיה היא שההתלהבות הזו גורמת לא מעט נזק
מה שלא שבור לא צריך להחליף
אומנם אתה לא מתחיל בתחביב אבל עדיין, רכב חדש שנוסע טוב...תן לו לסוע שבוע שבועיים/חודש חודשיים ואז תתחיל אם הפרוק וההרכבה
צריך לזכור שכל פרוק/הרכבה של חלק פלסטיק פוגע טיפה בהברגות של הבורג בפלסטיק ובכך מחליש אותו
צריך לזכור שלכ הברגה של בורג מתכת בחלק מתכתי צריך לחדש את הלוקטייט...
ובכלל, ממליץ לקרוא את כל הדגשים שבמאמר הבא:תחזוקת רכב חשמלי
אם הייתי במקומך, הייתי משקיע את הזמן שיש לי עד שהרכב יגיע בלמידת מבנה הרכב ותחזוקתו וכן ברכישת ציוד פשוט וכלי עבודה לטיפול ברכב לכשיגיע...
בקישור למאמר על תחזוקת רכב חשמלי, שים לב לפרקים 1-2
לגבי שאלותך:
בגדול, גולשים מדווחים שהרכב מגיע עם "שלל" חומרים בדיפים
יש גולשים שמדווחים על דיפ ריק, אחרים מדווחים על שמן או על גריז...
צריך להרגיש את התנהגות הרכב ולהחליט אם יש צורך לפתוח או לא
בגדול, אתה צודק
צריך להבין שבמאנסטר, הערך המספרי של השמן לא ממש חשוב...
1000 לפה או 1000 לשם לא באמת משנה
שמן בצמיגות של 5000-10000 יעשה את העבודה בדיפ המרכזי או בשאר הדיפים ובעיקר ימנע את הרמת הגלגל.
היגוי יתר או דברים כאלו גורמים לרכב להתהפך בסיבוב...לפעמים אתה מעדיף שהרכב יזרוק טיפה תחת [שמן סמיך בדיפ האחורי] כדי שלא יתהפך
רן ענבר