אכן הוא מתכנון די וותיק (1979 כמדומני) אבל מבחינתי זה רק יתרון שמתווסף אל הרשימה. אם המטרה שלך היא להתחרות אז אולי זה לא הדאון שיש לבחור, אבל אם יש שיקולים ומניעים אחרים אזי לא נכון יהיה לפסול אותו רק בגלל שאינו 'עכשווי'.
אני מעדיף באופן כללי טיסנים מתכנון ישן יותר. זה ענין של העדפה אישית. כך מתקבל טיסן שונה ממה ש-'כולם' מטיסים, וזה יותר מעניין אותי לבנות. לעיתים זה אף יותר פשוט לבניה. נכון שיש היום טכניקות וחומרים מתקדמים אבל כשמדובר בתחביב, זה כבר מפסיק לעניין אותי. אני מעדיף תמיד, טיסנים שאפשר לבנות לבד מחומרים פשוטים עם כלים פשוטים. זה התחביב מבחינתי, והדאון הזה הוא בדיוק כזה.
הגודל של הדאון גם 'נכון' עבורי, עם מוטה של 3 מטר. לעומתו, דאונים עם מוטה של 2 מטר חסרים בעיני את האלגנטיות במראה ובטיסה, ואילו דאונים עם מוטה של 4 מטר הם כרגע קצת גדולים עלי. הדאון הזה יושב טוב 'באמצע'.
התכנון של הדאון יפה מאד לדעתי. קווים מאד 'קלאסיים' שמזכירים דאונים ישנים משנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת, ענין של טעם.
ביצועים – ממה שיש לקרוא במרשתת, ויש ה מ ו ן מידע עליו, זה דאון מוצלח ביותר ובעל ביצועים מצוינים בטווח משקלים די רחב.
אתה יכול לקבל לזה חיזוק גם מעצם העובדה שעם כל הוותק שלו, הוא מוצע היום גם במהדורת קיט עץ וגם במהדורת ARF וכידוע, יצרן לא משקיע ביצור מוצרים כאלה אם אין להם שוק או יש להם שם לא מוצלח. היצרן הספציפי הזה כבר הכניס והוציא מההיצע שלו לא מעט טיסנים בעשר השנים האחרונות אבל הדאון הזה עדין שם.
אגב, כבר מתרוצצות אצלי מחשבות לגבי הפרויקט הבא, וזה כנראה יהיה גרסה חשמלית למשהו הרבה יותר ישן מאשר שנת 1979...(אז שלא יגידו שלא הזהרתי...)