ממש לא קשה ולא מסובך להסביר את נושא ה EPA/ATV:
אין קשר בין פיקוד הסטיק לסרוו הזנב, זווית הלהבים בזנב לתנועת סטיק נתונה - נקבעת אך ורק ע"י הג'יירו. לכשהבנו את הנקודה הזו (גם לזה יש הסבר פשוט), נסביר למה דווקא ערוץ הסרוו זנב (RUDDER) שולט על קצב הסיבסוב.
פיקוד הסטיק ב RATE ג'יירו שווה ערך לקצב סיבסוב ביח' זמן, לדוגמא: ואגדיר את זה שרירותית לטובת הדיון, סטיק מלא לימין יהיה שווה ערך ל 4 סיבובים לשנייה. במצב הנתון חצי סטיק לימין יהיה שווה ערך ל... ניחשתם נכון - 2 סיבובים לשנייה, עד לפה מובן נכון?
ה (EPA (END POINT ADJUSTMENT או בשמו האחר ATV, קובע כמה סטיק זה יהיה סטיק מלא וכפועל יוצא כמה סטיק זה יהיה חצי, רבע או כל תחום אחר.
הקשר עכשיו מובן? הגבלת ערוץ ה RUDDER ל 50% במקום 100% שוות ערך לטיסה עם סטיק עם מגבלה מיכאנית שלא מאפשרת לא לעבור את טווח החצי בצדדיו, ז"א מגבלה אלקטרונית במקום מיכאנית.
לגבי הקביעה השנייה, כמו שנוכחת היום בשטח גם היא היתה לא נכונה - נידנודים בפתיחת מנוע, במיוחד כאלו איטיים (כמו אצלך), מרמזים על חוסר רגישות ו/או נעילה חלשה מידי של הג'יירו.
במצב כזה, כמו שראינו היום בשטח - העלאת ההגבר (GAIN) של הג'יירו פתרה את הבעיה כליל.
שמחתי להכיר היום יריב, רק צר לי שהנסיעה עלתה לך איזה 300 שקל דלק
לפחות עכשיו אתה יודע איפה אנחנו - ואתה מוזמן תמיד!!