שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 1 מתוך 1

מאמר: מדריך בעברית - Dx7/Dx7SE

  1. תאריך הצטרפות
    Jan 2009
    מיקום
    אילת
    הודעות
    3,457
    תודה!
    49
    הודה 38 פעמים ב 29 הודעות
    כניסות לבלוג
    11
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    מדריך בעברית - Dx7/Dx7SE

    0 Comments by sagi Published on 24-04-2010 20:21:04
    מאמר זה נכתב מתוך ניסיון אישי
    ולאחר שנבדק ועובד במערכת האישית שלי !



    Dx7/Dx7se

    בתחילת העבודה יש להגדיר את המסוק/טיסן שהינכם רוצים להטיס,
    לצורך כך אנו צריכים להיכנס לתפריט הנסתר ע"י לחיצה על 2 כפתורים
    שנמצאים בצד שמאל בשלט תחת השם - select ו- Scroll ואז להדליק את השלט.
    יש לציין שהדלקת השלט מתבצעת תוך כדי זה שאתם ממשיכים ללחוץ על הכפתורים הנ"ל.

    התפריט הנסתר
    לאחר שהדלקתם את השלט יופיע לכם התפריט הנסתר ותתבקשו לבחור :
    Model Name - שם למסוק/טיסן
    Model Type - ואיזה סוג כלי טיס (HELI/ACRO)

    טיסן = ACRO
    מסוק = HELI


    לאחר שבחרתם במסוק יש ללחוץ בכפתור ה-SCROLL כלפי מטה,
    אז תופיע לכם אופציה של הצלחת במסוק או בשפה מקצועית SWASH TYPE
    מרבית המסוקים כגון טירקסים למיניהם עובדים בתצורה של 120 מעלות.
    כמובן שנבחר בתצורה זו ונמשיך לתפריט הבא.
    הערה : יש לוודא כי המסוק שברשותכם אכן עובד 120 מעלות ולא אחרת !!!!

    בתפריט הבא יש לנו Input Select שפה למעשה אנו נצטרך לקבוע מה
    מיעוד לכל ערוץ במקלט למסוקי 6 ערוצים אנו נשאיר את ה-AUX2
    ל-Aux2 .
    לעומת זאת ל-GEAR אנו מחברים ג'ירו לכן שם נשנה את הערך ל-GYRO
    וזאת באמצעות הכפתור הימני הנקרא Adjust.
    נמשיך לתפריט הבא THRO Recovery בחשמלי לא משתמשים בו לכן לא נגדיר אותו.
    עד פה הגדרנו את התפריט הנסתר. על-מנת לצאת ממנו נלחץ על 2 הכפתורים
    הממוקמים בצד שמאל של השלט (SCROLL+SELECT), התצוגה שתהיה לנו עכשיו
    היא התצוגה הראשית ללא תפריטים מיוחדים.
    על מנת להיכנס לתפריטים ולהתחיל להגדיר את המסוק אנו שוב נלחץ על הכפתורים בצד שמאל של השלט (SCROLL+SELECT).
    מסך ראשון אצל כל אחד יופיע אחרת לכן נתחיל עם המסך שאנו צריכים,
    המסך הראשוני שאנו צריכים להתחיל בו הינו של הערבוב צלחת במסוק.
    אומנם זה נשמע מצחיק בעברית אבל באנגלית זה SWASH Mix
    בין מסוק למסוק הערכים יכולים להשתנות מבחינת הפלוס והמינוס כמו
    כן גם ההפיכה של תנועת הסרוואים.

    Swash Mix
    לאחר שנכנסנו לתפריט ה-Swash mix ניתן ערכים זהים לכולם לפי הגדרת יצרן
    Aile - +60
    Elev - +60
    Pitch - +60

    בפועל אצלי ההגדרות הן
    Aile - -60%
    Elev - -60%
    Pitch - +50%

    בוודאי תשימו לב שהסרוואים לא זזים בצורה נכונה לכן
    יש לנו את האופציה לתת להם ערך של מינוס ולהוסיף הפיכת תנועה.
    הערה:
    בהגדרות אלו לא לחבר את הצלחת לסרוואים על-מנת למנוע נזק, ולוודא
    כי התנועה נכונה של הסרוואים ללא נזק לצלחת ו/או לסרוו.

    Reverse SW
    בתפריט זה אנו נוכל למעשה להפוך את תנועת הסרוואים,
    על-מנת להגיע לתנועה נכונה מול ה-SWASH Mix ומול
    שאר הסרווים המחוברים למסוק.

    ההגדרות אצלי הינם :
    רק ערוץ 6 (PITCH) הפוך.

    Sub Trim
    בתפריט זה נוכל למרכז את הסרוואים כאשר סטיק המצערת(השמאלי)
    נמצא במרכז והגדרת הזוויות לא שונתה ונשארה 0-100 או מה
    שקוראים לו בשפה מקצועית קו לינארי. במידה ושיניתם נא החזירו
    בכל מצבי הטיסה למצב ברירת מחדל(קו לינארי).לאחר שסיימנו
    לכוון את הסרוואים נעבור לתפריט הבא.

    Travel Adjust
    בתפריט זה נוכל להגדיר את טווח התנועה לכל סרוו כאשר ברירת המחדל
    מגיע 100% לכולם. אנו נשתמש בתפריט זה על-מנת לכוון את המסוק.
    (ראו מאמר כיוון מסוק).

    Servo Monitor
    בתפריט זה תוכלו לבדוק אם הסטיקים ממורכזים או לא ומה
    השפעתם על הסרוואים לפי תנועה יזומה. בתפריט זה אני משתמש
    על-מנת לוודא מרכוז הסרוואים.

    Pitch Curve
    לתפריט זה יש 4 מסכים שונים:
    1. Pitch Curve Normal
    2. Pitch Curve ST-1
    3.Pitch Curve ST-2
    4. Pitch Curve HOLD

    ההגדרות אצלי לכל תפריט :
    1. Pitch Curve Normal
    25%
    INH
    67%
    INH
    100%

    Pitch Curve ST-1 + 2
    0
    INH
    50%
    INH
    100%

    תפריט זה למעשה נועד לכוון את זוויות הלהבים במסוק בכל מצב טיסה.
    אם זה בטיסה רגילה (Normal)או במצב טיסה של פעלולים (Stunt) או במצב
    שהמנוע מנוטרל אבל בכל זאת יש תנועה ותגובה של הסרוואים (HOLD).
    במצב טיסה של פעלולים הערכים שלנו יישארו 0-100 על-מנת שנוכל
    לקבל זווית חיובית בקצה העליון וזווית שלילית בקצה התחתון.

    Throtle Curve
    תפריט זה נועד על מנת שנוכל להגדיר את סל"ד המנוע באחוזים.
    גם בתפריט זה יש לנו 4 תפריטים שונים זהים לתפריט הקודם PITCH CURV.

    1. Throtle Curve Normal
    2. Throtle Curve ST-1
    3. Throtle Curve ST-2
    4. Throtle Curve Hold

    Throtle Curve Normal
    זה משתנה ממסוק למסוק אבל כמעט על אותם ערכים +/- 10%.
    0
    40%
    60%
    80%
    100%

    Throtle Curve ST-1 + 2
    95%
    INH
    90%
    UNH
    95%

    יש כאלו שמעדיפים את מצב זה בצורה ישרה כ-100% הכול.
    מומלץ גם להתאים לפי הפיניון ולפי הגדרות יצרן !!!!


    בתפריט זה למעשה הנתונים שלנו ישתנו על-מנת שלמסוק יהיה כוח להתרומם
    ולרחף לכן אנו נגדיר את האחוזים לפי המלצות יצרן ובשטח נשנה זאת
    לפי דרישה, וזאת מכיוון שיש הרבה משתנים בין מסוק למסוק !
    ב- THRO Curve Hold הערכים שיהיו לנו הינם 5%- וזאת על-מנת שהמנוע
    לא יגיב כאשר נפתח את המצערת (בסטיק השמאלי) ויהיה בהמתנה.
    בתפריט של ה- Throtle Curve Hold ניתן גם לקבוע איזה כפתור / מתג
    ישמש אותנו לצורך זה. אצלי הוא מוגדר על Rudd D/R.

    התפריט האחרון והמסובך קצת הינו

    Gyro Sens
    בתפריט זה למעשה אנו מגדירים את רגישות הג'ירו שלנו.
    אצלי התפריט מוגדר בצורה קצת שונה מכיוון שהבנתי
    שכל עוד שאני מטיס המסוק תמיד יעבוד עם נעילת/שומר זנב.
    כמובן בשביל הכיוונים הראשונים אני אשנה הגדרות כמו כן
    אשנה את הגדרת המתג ל-Throtle Hold. שימו לב כי הגדרת הג'ירו
    וה-Throtle Hold נמצאים על אותו מתג לכן חשוב בכיוונים הראשונים,
    לשנות את המתגים ולאחר מכן להחזיר את זה למצב תקין.
    להלן הסבר והמחשה על ההגדרה אצלי:
    Gyro Sens
    0 = 40%
    1=74%

    לאחר שסיימתי לבדוק את נעילת הזנב וכיוון אני מעביר את ה-Gyro Sens
    למצב אוטומטי ומגדיר לו ב-F.Mode שנמצא באותו מסך כי בכל המצבי טיסה
    הג'ירו יפעל לפי הגדרה שנמצאת במצב 1 וכך למעשה תמיד נטיס עם ג'ירו
    פועל ושומר/נעילת זנב. לאחר כל זאת ניתן להחזיר את מתג ה-HOLD למיקומו
    ב-Rudd D/R.

    אני חוזר ומדגיש כל הבדיקות וההגדרות יש לבצע בצורה זהירה ובקפידה.
    יש להימנע מחיבור כגון SWASH או לינקים למיניהם עד לקבלת תוצאות
    מתאימות אשר לא יפגעו במערכת האלקטרונית ו/או במסוק.

    שיהיה בהצלחה והמשך טיסות מהנות !!!!
    תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	77370.jpg‏ 
Views:	833 
Size:	133.6 קילובייט 
ID:	23875  
    בכבוד רב,
    שגיא אדיר



    T-Rex 700N LE
    V-Bar SL Pro
    Ys 120 3D
    DX8


    תלמד מאתמול, תחיה את היום, תקווה למחר והכי חשוב תהנה מהחיים !
    Fly Hard Fly Low Fly 3D All The Way

  2. Total Comments 0

    תגובות

Similar Articles

  1. [מדריך] הכנסת טקסט באנגלית להודעה בעברית - בלי לצעוק!
    על ידי DarZeelon בפורום לא להבים ולא כנפיים
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 26-07-2011, 20:22:43
  2. [מדריך] מדריך בעברית - Dx7/Dx7SE
    על ידי sagi בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 22-04-2010, 23:35:10
  3. תגובות: 14
    הודעה אחרונה: 04-08-2009, 16:46:32
  4. מישהו שמע - DX7se?
    על ידי גל דרורי בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 12-11-2008, 07:49:34
  5. מחפש לחבר מדריך בעברית לשלט 9cap
    על ידי אליקופטר בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 22-08-2008, 08:48:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •