לאחר חיפוש קצרצר מצאתי את שני המנועים הללו למי שלא יודע לא ניתן להשיג כחדשים.
הספק המנוע המירבי הינו 12.868 כ"ס, שהם 9600WT!!!!
תודה לכל מי שעזר וגם מי שלא בכדי שהמנועים הללו יגיעו ליעדם.
מזל טוב לגיא רוגלית ולברבוט על הרכישה החדשה![]()
לאחר חיפוש קצרצר מצאתי את שני המנועים הללו למי שלא יודע לא ניתן להשיג כחדשים.
הספק המנוע המירבי הינו 12.868 כ"ס, שהם 9600WT!!!!
תודה לכל מי שעזר וגם מי שלא בכדי שהמנועים הללו יגיעו ליעדם.
מזל טוב לגיא רוגלית ולברבוט על הרכישה החדשה![]()
רק שאלה לאיזה מסוק אתה מיעד אותו ?
TreX 500 ESP
Blade MSR
DX7
חבורת ברנר לנצח
ואוו ... כלומר, עם סטאפ 12 תאים 5 אמפר שעה מקבלים דקה וחצי זמן טיסה בהספק מקסימלי ?
איזה סטאפ אמור להניע את החיה הזו ?
בקר של לפחות 200A HV, מפני שהמנוע יכול להגיע ל - PEAK של מעל 200A לכמה שניות.
לאיזה מסוק - נמצא כרגע בדיונים בדרגים הגבוהים, המנוע הנ"ל לא עבורי - אני עדיין לא ברמה הזו, אבל בהחלט זו המטרה
אולי לגיא רוגלית יש יותר פרטים.....
המנוע הזה עובד מעולה עם בקר 160A שכן הפיקים אליו מגיע קצרים מאוד ובקר כזה, יכול לעמוד בפיקים של עד 270A.
את זה אני אומר מנסיון של הרבה טיסות עם המנוע הזה
רון טוסמן
משנה משנה... שלי מעולם לא נשרף
רון טוסמן
נראה לי מנוע כזה יכול לסחוב אדם אם היה מורכב על איזה קטנוע.
אחלה של מנוע, כל הכבוד שהצלחתם להשיג כזה
לי יש בדרך מנוע חדש של KDE..אחרי ש NEU בנו אותו מחדש!
לאופנוע 125 סמ"ק יש 14 כוחות סוס, כך שבנוגע לנשיאת אדם... לך תדע![]()
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
נראה לי שהמנוע מיועד ל-LOGO 700 EXTREME החדש ?
המספרים של סקורפיון אמנם גבוהים אבל הרבה מתבזבז שם בצורת חום....
מה שנכתב שם לא מדוייק אבל שיהיה לו בהצלחה.
עם כל הכבוד למספרים האלה, המדידה נעשית בין הבקר לסוללות ולא על ציר המנוע, אם היו מודדים על המנוע היו רואים כמה מההספק מתבזבז בצורת חום.
בשביל ביצועים חזקים בפועל לא צריך בהכרח מנוע עם הספק גבוה, מנוע איכותי עם נצילות גבוהה ייתן את אותה התוצאה או יותר בצריכה נמוכה יותר.
נערך לאחרונה על ידי TooLy; 27-05-2011 בשעה 16:17:00.
חברס בואו נעשה פה קצת סדר כי ההגזמות פה משתוללות בלי שום בסיס הנדסי.
אז ראשית הנה הלינק למנוע באתר היצרן:
http://www.scorpionsystem.com/catalo...5/HK_4525_520/
אז אני מניח ש SCOPRPION הם רציניים והכל שם נכון.
מה זה אומר:
1. הספק מקסימלי של 9600W למשך 2 שניות. אחלה נכון? מה שהיצרן לא מגלה לנו הוא שהספק זה נמדד בנקודת עבודה ספציפית בה ההספק הכי גדול שיש.
הסיכוי לעבוד בדיוק על הנקודת העבודה הזו בזמן טיסה הוא אפסי. זה די דומה לנתוני יצרן על צריכת דלק של רכב שנמדד בתנאי מעבדה שמציאות לעולם לא יתרחשו.
2. הספק מכסימלי שוטף של 4450W. שוב מה שהיצרן לא מגלה הוא שגם הספק זה נמדד בנקודת עבודה בתנאי מעבדה והסיכוי שתעבוד בדיוק שם בזמן טיסה הוא אפסי.
על כל זה צריך להוסיף שאנחנו לא יודעים האם מדובר בהספק מכני על ציר המנוע או בהספק כניסה חשמלי ולא יודעים בדיוק איך ובאילו תנאים הנתונים נמדדו.
למשל בטמפרטורה אופטימלית,בלי כוח רדיאלי על הציר וכו. תנאים שכמובן לא מתקיימים כשהמנוע מותקן במסוק.
אני לא יכול להגיד מה ההספק האמיתי של המנוע הזה שלא בתנאי מעבדה אופטימליים כמו אצל היצרן אך סביר להניח שהוא רחוק כלפי מטה מהמספרים שמעופפים פה.
** מה זו נקודת עבודה של מנוע חשמלי: מומנט,מהירות סיבוב,מתח או זרם,טמפרטורה.
נערך לאחרונה על ידי Yoav Lahav; 29-05-2011 בשעה 06:55:36.
יואב
יואב, אני ממש לא מבין מה אתה מנסה להגיד פה.
כל הדברים שרשמת ברורים לחלוטין וידועים ועד כאן הכל טוב.
אך בבואנו להשוות בין הספקים של מנועים ויצרנים שונים, אנו מתבססים על נתון זה ככלי להשוואה. למי איכפת איפה נמדד כמה ולמה?!? כך או כך, תסכים איתי שזה מנוע יותר חזק ממנוע שמייצר 5 קילו ואט שהרי גם הוא, נמדד בנק' עבודה ספציפית וכנראה שבתנאים דומים למדידה שנעשתה לסקורפיון הזה.
בסופו של יום, הלקוח צריך לדעת להשוות תפוחים לתפוחים ולא תפוחים להספק מכאני/חשמלי/על הציר/ בכניסה/ ו/או מה שלא יהיה.
סלח לי אבל האנקדוטה שלך אולי נכונה אך לא רלוונטית בעליל לדיון הזה.
רון טוסמן
+1 על מה שטוסמן כתב!
בנוסף לכך הבקרים מודדים את הנתונים האלה ואפשר להוציא מהם לוג כמו לדוגמה הלוגים שאני הוצאתי עם מנוע של אליין ושם נרשמו פיקים של 6700W - לא ע"פ הצהרה, לא בתנאי מעבדה ולא בתנאים אופטימליים..
רק ע"מ לסבר את האוזן ואת שאר החושים :
יצרניי רכב נוהגים בדרך כלל לציין את ההספק המכסימאלי של המנוע ( מצויין בכ"ס בדרך כלל ) כנתון להתפאר בו.
מה שהם לא מציינים בדרך כלל במודעות הפירסומת זה את נתוניי המומנט המקסימאלי שהמנוע מפתח , ובאיזה סל"ד.
אם מנוע 1600סמ"ק של מכונית יפנית ממוצעת יפתח הספק של 120 כ"ס לדוגמה , ומומנט מקסימאלי של 14 ק"ג למטר ( נתונים די קרובים למציאות ) , אבל ב-6000 סל"ד , כשהקו האדום במד הסל"ד הוא 7000 סל"ד לדוגמה , אני אישית הייתי מעדיף מנוע עם הספק נמוך יותר , אבל עם מומנט מקסימאלי שמושג למשל כבר ב-3500 סל"ד , דבר שמאפשר נהיגה שפוייה יותר , עם פחות העברות הילוכים.
כל מה שאני רוצה לומר הוא , שאחלה שהמנוע מגיע לפיקים של 9600 וואט בסל"ד מסויים , אולם נתון זה כשלעצמו אינו מעיד על היכולות האמיתיות שלו בפועל.
יהיה יותר מעניין לשמוע על ניסיון של חברים בפועל עם המנוע הזה , תוך השוואה למנועים אחרים , על אותו הכלי או על כלי דומה .
בברכה
עוזי
דרך אגב יואב - אתה כותב בחתימה שלך שהמנוע שאתה משתמש בו הוא 600W....זה ע"פ נתוני יצרן?
כל יצרן מנועים מספק את הנתונים לפי הבדיקות שהוא בוחר לעשות וברור לכולם שבסופו של דבר יש רק שתי דרכים לבצע השוואה נכונה.
1. לבצע את אותן בדיקות מעבדה על שני המנועים (המטיס הממוצע לא יערוך בדיקה כזו).
2. ניסיון של מספר מנועים באותה קטגוריה על מספר כלים שונים (רון טוסמן עשה את זה).
אני לא הטסתי את המסוקים של רון אבל זכיתי לראות את כולם באויר כולל בידיים של מטיסים מהשורה הראשונה ולמיטב זכרוני הרושם שהתקבל בשטח מהשימוש במנוע הזה היה שאכן מדובר במנוע חזק ביותר.
במקרה הזה אין חכם כבעל נסיון וזו לא שאלה של אם, זו עובדה שטסה וכבר הוכיחה את עצמה.
אפשר לאהוב או לא לאהוב את המנועים של סקורפיון בגלל הנצילות הנמוכה וכו... אבל הדגם הזה פשוט חיה רעה.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 29-05-2011 בשעה 16:17:45.
חברלך,
מה שכתבתי מתייחס לתגובות מהן מובן שזהו הספקו השוטף המכסימלי של המנוע. לא כולם מבינים עד הסוף במה דברים אמורים ורציתי להבהיר דברים. נקודה נוספת חשובה ששכחתי בעניין הנצילות: הנצילות המכסימלית לא באה בנקודת העבודה בה ההספק מכסימלי.
כך שההספק החשמלי המכסימלי שנמדד בבקר היה בנצילות נמוכה בהרבה מזו שמפרסם היצרן.
דרך אגב אם אתם רוצים למדוד הספק סופי שמועבר על ידי הרוטור לאויר בהתחשב בכל ההפסדים בדרך כולל נצילות הרוטור עצמו וההספק המתבזבז ברוטור הזנב, הנה דרך לחשב זאת באמצעים ביתיים כשהמסוק נייח:
מניחים המסוק על משקל ביתי אופקי קשור ומאובטח היטב. בודקים מה משקלו ומודדים את רדיוס הרוטור הראשי.
עכשיו מפעילים את המסוק כמובן על ידי אדם מנוסה בלבד ובמקום בטוח מעבירים ל IDLE-UP ולאט לאט לוחצים המסוק למשקל (סטיק מצערת למטה) אני כמובן מניח פה שהמגלשיים מתוכננים לעמוד בכוחות שיופעלו ושהזנב לא ייגע בקרקע בשום זמן. כאשר אנחנו במלוא המצערת, בודקים מה הכוח שפועל, אפשר לעשות זאת על ידי צילום וידאו על מנת לא להתקרב למסוק. OK סיימנו ועכשיו שלב החישובים:
אחסוך מכם את הפיתוח מי שממש רוצה יכול לפנות אלי בפרטי לצורך פירוט אבל זה ההספק הסופי שמועבר על ידי הרוטור לאויר:
הספק בוואט שווה ל: ראה תמונה מצורפת.
זהו ההספק בתנאים מסויימים כפי שפורט. כמובן שבזמן טיסה זה סיפור אחר אבל מדידה זו נותנת מדד יפה להספק אמיתי שבסופו של דבר מניע את המסוק.
הספק המנוע אצלי הוא כ 600W לפי נתוני יצרן. כמובן כל שכתבתי אמור גם לגביו. אחלה מנוע.
נערך לאחרונה על ידי Yoav Lahav; 29-05-2011 בשעה 19:39:06.
יואב