
המסקנות שהגעת אליהם נכונות בהחלט.
ככל שהמסוק גדול יותר, הוא יציב יותר ועמיד יותר כנגד רוחות.
אם הצלחת להטיס את המסוק הקטן והתזזיתי משהו, אז בהלט יהיה לך יותר קל ומהנה להטיס את המסוקים הגדולים.
דבר אחד שיש לקחת בחשבון, הוא שעלות תיקון של מסוק גדול (500 ומעלה) הרבה יותר יקרה ממסוק קטן, בין עשרות למאות אחוזים.
כך שאם ריסקת את ה- HB CP2 שלך ויצאת בנזק של 100 ש"ח, בריסוק מקביל עם מסוק גדול היית משלם על הנזק הרבה, אבל הרבה יותר.
זו הסיבה שמסוקי ה-450 הם הפופולריים ביותר, הם איזושהיא פשרה או איזון בין גודל המסוק לבין עלות התיקון. הם הרבה יותר יציבים מהמסוקים הקטנים ועלות החלפים והתיקנים שלהם הם עדיין זולים יחסית.
עוד דבר שיש לקחת בחשבון, זה איך המטיס "רואה" את המסוק. הכוונה היא שמסוק גדול נראה די מאיים בהתחלה ומפחיד להטיס אותו ומסוק קטן נראה פחות מאיים.
קשה לי להאמין שמטיס מתחיל ייקח לידיו מסוק 600 או 700 וירים אותו לאוויר, ולא משנה כמה יספרו לו שהוא יציב.
אני חושב שבסה"כ הבחירה שלך במסוק HB CP2 כמסוק ראשון או שני הייתה בחירה די נכונה. אישית לו יצא לי להטיס אותו, אך הטסתי מסוקים דומים ובהחלט הם מהווים תמורה טובה למה שהם מספקים.
יש כאלו שיחלקו על דעתי ויש כאלו שיגידו שיש להתחיל עם מסוק ִ450 ויש כאלו שיגידו שיש להתחיל עם מסוק 500 או גדול יותר.
יש המון שיקולים בבחירת מסוק, גודל המסוק וכנגזרת מכך היציבות שלו, הם רק חלק מהשיקולים.
בברכה,
ניסים