שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 16 מתוך 16

נושא: הטענת הסוללות

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Natanya, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    375
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל הטענת הסוללות

    שלום חברים קיבלתי בדואר את התוסף הזה שנותן לי לטעון 6 סוללות דומות בו זמנית.
    אני משתמש באקסל 6.
    נגיד וכול סוללה היא 1000 מיל ואני מטעין 4 אני צריך להגיד למטען שיטעין על 4A או על 1A ??
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	ImageUploadedByTapatalk1336284983.829742.jpg‏ 
Views:	121 
Size:	104.3 קילובייט 
ID:	67173  
    הצי שלי:SuperAir,T-34,Bixler,Hurricane 425,Futaba 10Cg 2.4
    בקרוב ציוד FPV

    לכול שאלה ופניה ניתן להתקשר:0544431611

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Mar 2011
    מיקום
    צפון
    הודעות
    77
    תודה!
    6
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    שאלה טובה ! גם לי יש את המוצר


    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirlan צפיה בהודעה
    שלום חברים קיבלתי בדואר את התוסף הזה שנותן לי לטעון 6 סוללות דומות בו זמנית.
    אני משתמש באקסל 6.
    נגיד וכול סוללה היא 1000 מיל ואני מטעין 4 אני צריך להגיד למטען שיטעין על 4A או על 1A ??
    אופיר

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    אם ההגבלה לאחד אמפר היא על הסוללה אתה תאבד את ההגנה הזאת,
    סוללה שתצרוך יותר מאחד אמפר תצרוך את זה על חשבון האחרת ולא תוכל להגביל את זרם הטעינה שלה...

    בנוסף ראוי לציין שאתה הולך לחבר מספר סוללות במקביל, במידה ויש הפרש מתחים בינהם ולו הקטן הוא יפרק מהטעונה יותר לטעונה פחות בפרץ זרם מאד גבוה (התנגדות אפס = זרם אין סופי בתאוריה),
    הפריקה הרגעית והאלימה הזאת תקצר את חיי הסוללות!

    אני לא ממליץ על הטריקים האלו, לפעמים אתה מנסה לחסוך כמה דקות ומשלם מכיוון אחר...
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jan 2010
    הודעות
    38
    תודה!
    1
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    ציטוט נכתב במקור על ידי hagpel צפיה בהודעה
    אם ההגבלה לאחד אמפר היא על הסוללה אתה תאבד את ההגנה הזאת,
    סוללה שתצרוך יותר מאחד אמפר תצרוך את זה על חשבון האחרת ולא תוכל להגביל את זרם הטעינה שלה...

    בנוסף ראוי לציין שאתה הולך לחבר מספר סוללות במקביל, במידה ויש הפרש מתחים בינהם ולו הקטן הוא יפרק מהטעונה יותר לטעונה פחות בפרץ זרם מאד גבוה (התנגדות אפס = זרם אין סופי בתאוריה),
    הפריקה הרגעית והאלימה הזאת תקצר את חיי הסוללות!

    אני לא ממליץ על הטריקים האלו, לפעמים אתה מנסה לחסוך כמה דקות ומשלם מכיוון אחר...
    מסיבה זו - על מנת כן לחסוך בזמן ולא לקצר את חיי הסוללה ניתן להטעין כל פעם זוג בטור.
    אם אני לא טועה (אני לא בטוח - צריך לבדוק) הכרטיס בנוי בזוגות כלומר שני קונקטורים סמוכים(XT60) מחוברים בטור.
    במקרה כזה לא מאבדים את ההגבלה של הזרם ונמנעים מתנודות זרם ומתח. פשוט מטעינים את הזוג כאילו הם סוללה אחת של מספר תאים כפול.
    (נניח 2 סוללות של 3 תאים יוטענו כמו סוללה אחת של 6 תאים)

    עריכה: במבט שני על התמונה אני רואה שהכל מחובר במקביל. אם יש כרטיס שמאפשר חיבור בטור ניתן לבצע את החיבור ללא גרימת נזק.
    נערך לאחרונה על ידי Tamir; 06-05-2012 בשעה 13:44:52.

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    1+

    ודרך אגב, התשובה לשאלה המקורית היא 4 אמפר
    אבל אני לגמרי מסכים שהטריק הזה בעייתי, וגם מאריך מאוד את הזמן של הבלנסינג (אם בכלל אפשר לעשות ביותר משישה תאים בו זמנית)

    יש פתרונות נוספים ודי זולים, כדוגמת המטענים המהירים האלו, שמנסיון עובדים טוב עם סוללות באזור ה1000 שניים/שלושה תאים
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ger_2S_3S.html
    4.5 $ , וכשמופיע בסווארם אפילו פחות
    אפשר גם לטעון איתם כמובן סוללות עם קיבולת גדולה יותר, רק שאז זרם הטעינה הוא נמוך יחסית לקיבולת הסוללה
    וקיבולת קטנה יותר - עד 500 בערך, שכתוב עליהן טעינה ב-2C


    ציטוט נכתב במקור על ידי hagpel צפיה בהודעה
    אם ההגבלה לאחד אמפר היא על הסוללה אתה תאבד את ההגנה הזאת,
    סוללה שתצרוך יותר מאחד אמפר תצרוך את זה על חשבון האחרת ולא תוכל להגביל את זרם הטעינה שלה...

    בנוסף ראוי לציין שאתה הולך לחבר מספר סוללות במקביל, במידה ויש הפרש מתחים בינהם ולו הקטן הוא יפרק מהטעונה יותר לטעונה פחות בפרץ זרם מאד גבוה (התנגדות אפס = זרם אין סופי בתאוריה),
    הפריקה הרגעית והאלימה הזאת תקצר את חיי הסוללות!

    אני לא ממליץ על הטריקים האלו, לפעמים אתה מנסה לחסוך כמה דקות ומשלם מכיוון אחר...

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    אכן בטור לא תהיה השפעה של סוללה אחת על השניה,
    ובמקרה זה הזרם המקסימאלי ישאר 1 אמפר עבור כל הסוללות בטור,

    אני תוהה באיזה מתח המטען יעצור את הטעינה כי בטור המטען רואה את מתח שתי הסוללות כסכום כולל...
    כנראה שתצטרך להגדיר את מספר התאים הכולל בשתי הסוללות (אם שתי סוללות מחוברות...)
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    ציטוט נכתב במקור על ידי hagpel צפיה בהודעה
    כנראה שתצטרך להגדיר את מספר התאים הכולל בשתי הסוללות (אם שתי סוללות מחוברות...)
    צריך להיזהר עם עצות כאלה שלא יודעים את התשובה בוודאות.... מחברים סוללות בעלות אותו מספר תאים (נניח 3S) ומגדירים במטען את מספר התאים של סוללה בודדת 3S..
    נתחיל בזה שהטעינה בצורה מקבילית מסוכנת והמוצר הזה כמו שהוא נמכר עוד יותר מסוכן.....
    1) אסור לחבר סוללות עם מספר תאים שונה ...
    2) אסור לחבר סוללות עם הבדל מתחים גדול (יותר מ 0.2 לתא)

    המוצר הזה מאפשר חיבור של 2 סוללות עם מספר תאים שונה.. ואז באמת הסוללה בעלת מספר התאים הגבוה יותר תעביר זרם גבוה לסוללה עם מספר התאים הנמוך יותר ....

    ועכשיו קצת עצות מניסיון.

    1) מוודאים שכל הסוללות באמת פרוקות וההבדל בין הסוללה הפרוקה ביותר למלאה ביותר לא עובר את ה 0.2 לתא.
    2) מתחילים לחבר את הסוללה הריקה ביותר ועד לחיבור של המלאה ביותר (כולם אותו מספר תאים)
    3) מגדירים את מספר התאים במטען לפי מספר התאים של סוללה בודדת .
    4) מגדירים את זרם הטעינה לפי סכום כל הסוללת (יתכן שתגיע למגבלה של המטען ואז המגבלה של מטען היא זו שלוקחת)

    נכון זמן הבלאנס גדול יותר מאשר זמן הבלאנס של סוללה בודדת אבל קטן יותר מסכום האיזונים של כל הסוללות כאשר מאזנים בנפרד
    בסיום כל הסוללות מאוזנות על 4.20 או 4.19 בדיוק כמו בטעינה בנפרד.


    ושוב זהירות ..... המוצר הזה מסוכן למי שלא בטוח ובקיא בכל ההגדרות ....


    אני טוען כבר מספר חודשים את הסוללות שלי במקביל - כולם 3S נפחים של 2200 , 1300 , רגילות של 20C ו 30C , וננו-טק של 25C.
    לא מרגיש בקיצור זמן החיים שלהם או בפגיעה כלשהי

  8. המשתמשים הבאים אמרו תודה לאננס על הודעתו:

    pomerus (06-05-2012)

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    ציטוט נכתב במקור על ידי hagpel צפיה בהודעה
    במידה ויש הפרש מתחים בינהם ולו הקטן הוא יפרק מהטעונה יותר לטעונה פחות בפרץ זרם מאד גבוה (התנגדות אפס = זרם אין סופי בתאוריה),
    נכון בתאוריה התנגדות אפס = זרם אינסופי, אבל במציאות אין סוללות עם התנגדות אפס... ואני שולח אותך לעשות ניסוי קטן.. וממתין שתפרסם את התוצאות בשירשור הזה...

    קח סוללה כלשהי במצב פרוק כלשהו (נניח 3.7) לתא.
    חבר אותה למטען ותבדוק טעינה במספר זרמים 0.1 0.5 1A 2A ו3A ..
    שניה לאחר ההפעלה תבדוק מה המתחים שהמטען מראה על התאים, אם התנגדות הסוללה אפס אזי המתח צריך להיות 3.7 .. (רמד - הוא לא) תרשום את הפרש המתחים עבור כל זרם.

    בפועל תראה שלטעון סוללה ב 3A צריך הפרש מתחים לא קטן...
    עכשיו הפוך נסה לחבר סוללה טעונה לטיסן עם מד זרם/מתח, תפעיל את המנוע בזרמים שונים ותראה איך המתח לתא נופל.
    בכמה נופל המתח כאשר אתה פורק 3A מהסוללה....

    חבר את נפילת המתח לתא כאשר מושכים 3A עם עלית המתח לתא כאשר טוענים ב3A ... זה הפרש המתחים שצריך להיות לתא (רמז - הוא לא קטן כלל) על מנת שחיבור 2 סוללות יגרום לזרם של 3A,
    ולמזלנו המצב מתייצב - כלומר לאחר כמה שניות של זרם 3A הפרש המתחים ירד לרמה כזאת שהזרם יהיה לא יותר מכמה מאות מילי אמפרים.

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    @אננס

    חבל על האויר והניסויים, כמו שכתבתי - בתאוריה...התנגדות אפס, במציאות לסןללה יש התנגדות פנימית וכל מעבר זרם בין סוללה לחברתה יחווה את התנגדות שתי הסוללות...

    בנוסף אני אדגיש שוב כמו שכתבתי מקודם, אני לא ממליץ על קיצורי הדרך האלה,
    אפשר לחסוך זמן אבל אתה פותח דלת לנזק וסכנה...


    יו איך בא לי אננס עכשיו - מה עשית לי
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    בטעינה בטור, הזרם כמגבלת הזרם לסוללה בודדת, ומספר התאים הוא סכום התאים של הסוללות
    המטען יעצור ב4.20 וולט לתא

    ודרך אגב, בעבודה עם סוללות ננו-טק (טעינה ב-5C) והאקיוסל 6, מגיעים מאוד מהר למגבלת הזרם של המטען עם סוללה בודדת, וזה בהנחה שיש למטען מקור מתח 12V שמגיע בעצמו לזרם הדרוש ...

    ציטוט נכתב במקור על ידי hagpel צפיה בהודעה
    אכן בטור לא תהיה השפעה של סוללה אחת על השניה,
    ובמקרה זה הזרם המקסימאלי ישאר 1 אמפר עבור כל הסוללות בטור,

    אני תוהה באיזה מתח המטען יעצור את הטעינה כי בטור המטען רואה את מתח שתי הסוללות כסכום כולל...
    כנראה שתצטרך להגדיר את מספר התאים הכולל בשתי הסוללות (אם שתי סוללות מחוברות...)

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Natanya, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    375
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    יש לי ספק של מעבדות משהו די רציני..
    ויש לי 4 סוללות אותו דבר שרציתי להטעין ביחד
    הצי שלי:SuperAir,T-34,Bixler,Hurricane 425,Futaba 10Cg 2.4
    בקרוב ציוד FPV

    לכול שאלה ופניה ניתן להתקשר:0544431611

  13. #12
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    מיקום
    פרדס חנה - כרכור
    הודעות
    863
    תודה!
    149
    הודה 112 פעמים ב 100 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    השרשור הזה נתן את התשובה לאיך לעשות את זה
    יש לי עדיין הסתייגות מהמשפט של אננס "... מוודאים שכל הסוללות באמת פרוקות וההבדל בין הסוללה הפרוקה ביותר למלאה ביותר לא עובר את ה 0.2 לתא...."

    מנסיוני, גם כשמטיסים עם באזר, כול פעם יורדים עם מתח שונה בסוללות. גם הבאזר לא באמת מדייק, גם לפעמים יורדים מהר, לפעמים מושכים עוד קצת.
    אפשר לפרוק סוללות דרך המטען כדי לקבל מתח זהה בכולן, אבל אז אפשר כבר פשוט להטעין אותן וזהו.

    טעינה בטור - במקרה הזה של שתי סוללות 3S כול פעם - מאפשרת מתחים שונים בסוללות. הבעיה אז שה שהבאלנס יקח יותר זמן, וגם צריך שני קונקטורים (האחד לחיבור בטור של הXT60, והשני ליצירת תקע באלנס 6 תאים משני שקעי 3 תאים)

    אני אישית מטעין כול סוללה בנפרד, וככה גם יכול לעקוב "מה שלומן" של הסוללות.

    בכול מקרה, בהצלחה !

    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirlan צפיה בהודעה
    יש לי ספק של מעבדות משהו די רציני..
    ויש לי 4 סוללות אותו דבר שרציתי להטעין ביחד

  14. #13
    תאריך הצטרפות
    May 2011
    הודעות
    5,350
    תודה!
    462
    הודה 569 פעמים ב 442 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    אם אלו סוללות 3 תאים יש אצל הסיני מפצל טעינה צהוב של טורניג׳י שמאפשר חיבור 2 סוללות 3 תאים דרך מחברי הבלאנס למתאם, והמתאם מתחבר ליציאת בלאנס של 6 תאים במטען. ככה 2 הסוללות נטענות בטור, לא במקביל, וכל התאים מאוזנים ביניהם כאילו זו סוללת 6 תאים אחת (מן הסתם כל סוללת 3 תאים מהשתיים תהיה מאוזנת). ככה לא מוותרים על בלאנס, לא מסכנים סוללות, וחוסכים זמן. כתלות בהספק של המטען. רק שלב הבלאנס מעט יותר ארוך כמו של סוללת 6 תאים שארוך יותר מסוללת 3 תאים. מתאים במיוחד ל2 סוללות שאמורות לטוס יחד בטור כמו בהוריקן
    Gil Friman

    -------------------------------
    T-rex 600esp FBL
    רחפן f450 fpv
    MS Composite Swift II
    Mountain Models EVA Sport
    Hitec Aurora 9

  15. #14
    תאריך הצטרפות
    Feb 2009
    מיקום
    Natanya, Hamerkaz, Israel, Israel
    הודעות
    375
    תודה!
    1
    הודה 4 פעמים ב 3 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    אם אלו סוללות 3 תאים יש אצל הסיני מפצל טעינה צהוב של טורניג׳י שמאפשר חיבור 2 סוללות 3 תאים דרך מחברי הבלאנס למתאם, והמתאם מתחבר ליציאת בלאנס של 6 תאים במטען. ככה 2 הסוללות נטענות בטור, לא במקביל, וכל התאים מאוזנים ביניהם כאילו זו סוללת 6 תאים אחת (מן הסתם כל סוללת 3 תאים מהשתיים תהיה מאוזנת). ככה לא מוותרים על בלאנס, לא מסכנים סוללות, וחוסכים זמן. כתלות בהספק של המטען. רק שלב הבלאנס מעט יותר ארוך כמו של סוללת 6 תאים שארוך יותר מסוללת 3 תאים. מתאים במיוחד ל2 סוללות שאמורות לטוס יחד בטור כמו בהוריקן
    אפשר קישור?
    אחת הסיבות שהבאתי את זה זה גם בישביל ההוריקן
    הצי שלי:SuperAir,T-34,Bixler,Hurricane 425,Futaba 10Cg 2.4
    בקרוב ציוד FPV

    לכול שאלה ופניה ניתן להתקשר:0544431611

  16. #15
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    הודעות
    2,093
    תודה!
    665
    הודה 442 פעמים ב 327 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    ציטוט נכתב במקור על ידי kfirlan צפיה בהודעה
    אפשר קישור?
    אחת הסיבות שהבאתי את זה זה גם בישביל ההוריקן
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...A-088BD2C62101
    1.34$ אם תהיה ב login לפני שתלחץ על הקישור...

    אכן הכי בטוח להשתמש בחיבור הזה בעיקר אם 2 הסוללות זהות לחולטין ויורדות מאותו כלי בדיוק באותו מצב.
    ויש לך סה"כ 4 סוללות...

    אני מטיס 3 טיסנים שונים וחוזר מהשטח עם 8 סוללות בגדלים שונים, הסוללה הכי פרוקה באיזור ה 3.5 והכי מלאה באיזור 3.9
    כך שאין לי בעיה לחלק אותם ל 2 קבוצות שבכל קבוצה הפער אינו גדול מ 0.2 כמבון שכולם 3 תאים.

  17. #16
    תאריך הצטרפות
    Aug 2010
    הודעות
    471
    תודה!
    6
    הודה 25 פעמים ב 18 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: הטענת הסוללות

    ציטוט נכתב במקור על ידי Friman צפיה בהודעה
    אם אלו סוללות 3 תאים יש אצל הסיני מפצל טעינה צהוב של טורניג׳י שמאפשר חיבור 2 סוללות 3 תאים דרך מחברי הבלאנס למתאם, והמתאם מתחבר ליציאת בלאנס של 6 תאים במטען. ככה 2 הסוללות נטענות בטור, לא במקביל, וכל התאים מאוזנים ביניהם כאילו זו סוללת 6 תאים אחת (מן הסתם כל סוללת 3 תאים מהשתיים תהיה מאוזנת). ככה לא מוותרים על בלאנס, לא מסכנים סוללות, וחוסכים זמן. כתלות בהספק של המטען. רק שלב הבלאנס מעט יותר ארוך כמו של סוללת 6 תאים שארוך יותר מסוללת 3 תאים. מתאים במיוחד ל2 סוללות שאמורות לטוס יחד בטור כמו בהוריקן
    +1

    פתרון יפה!
    TREX 500 ESP
    FUTABA 7C
    AXN
    FMS P51 Mustang V6

נושאים דומים

  1. הטענת ננו טק?
    על ידי BITONY בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 18-07-2011, 19:26:25
  2. [שאלה] הטענת סוללה
    על ידי nadavli בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 26-10-2010, 23:30:15
  3. [עזרה!] עם הטענת סוללה
    על ידי mw1 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 16-04-2010, 23:00:09
  4. [עזרה!] הטענת סוללה
    על ידי mw1 בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 16-04-2010, 20:11:58
  5. [מדליק] הטענת הסוללות ישר מהארגז..!כנסו לראות :)
    על ידי amiramen בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 02-01-2010, 17:31:14

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •