שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 6 מתוך 6

נושא: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    461
    תודה!
    3
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    היי

    ההוריקאן 425 שלי בשלבי סיום, רכשתי עבורו בקר YEP 80 ומנוע סטוק 110KV של גאווי (הכסוף)
    מבקש המלצה לתכנות הבקר (יש לי כרטיס תכנות),

    רועי
    FIGHTING GRAVITY IS SO SIMPLE - JUST PUSH THE THROTTLE TO ITS UPPER LIMIT

    DX7
    TREX 600 NITRO SUPER PRO
    TREX 450
    GAUI HURRICANE425

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    יש לך אחלה מסוק, ורכשת עבורו אחלה בקר
    מצד שני המנוע שרכת מתאים למסוק 550 ולא ל500. הוא קצת איטי ותצטרך לשנות יחסי העברה כדי לקבל תוצאה טובה. מלבד זאת זה אחד המנועים הטובים והחזקים.

    תקרא קודם כאן, ואם הסתבכת אתה מוזמן ליצור קשר ואעזור לך:


    YGE ProgCard II - Programming Card
    With the programming card we offer you an easy to use
    programming unit which allows you to change every single
    function of our ProgCard II compatible ESC’s. A special feature
    is the exact cutoff voltage adjustment for the two Lithium
    batteries types on the market with their respective number of
    cells. Further can be adjusted the timing, different brake
    modes, the governor speed regulation and the accurate
    throttle stick positions by means of buttons. The current
    settings can be read back with all our ESC’s with BEC.
    ESC’s with integrated opto-coupler cannot be read back by the
    progCard II.
    In addition to the LED matrix overview, the confirmation of the
    respective programming step is done via an acoustic signal,
    which is produced by the motor connected to the ESC.
    All this is possible without the otherwise usual stick
    programming.
    Operating instructions
    Disconnect the flight battery from the controller.
    Unplug the command cable from the receiver (or opto-coupler)
    and plug it into the left connector of the ProgCard II. The left
    contact is signal (white, yellow or orange), the center contact is
    +5V (red), and the right contact is minus (brown or black).
    If you inadvertently the plug the connector the wrong way,
    nothing happens, since the ProgCard II is protected against
    reversals.
    Connect now the flight pack to the ESC. On the progCard the
    upper LED of the lateral LED column will light. The ESC-Motor
    unit will signal 6 Beep (short melody)
    Shortly after that the current settings are read form the ESC as
    long as it is a BEC model. All LED will light up in a row. You
    are now on level 1, starting with the timing indicator. Now you
    choose with the lower left button the Menu selection and can
    see the programmed setting on the LED line. With the upper
    left button you can now choose a new value that will be
    actually programmed into the ESC with the Enter button on the
    right. The ESC will acknowledge with a positive beep. (The
    LED on the ProgCard II will turn off shortly and is followed by a
    low and a high tone beep.)
    Functions that cannot be programmed in the ESC are signaled
    with a negative beep. (1 low tone)
    All function can be adjusted like that, while the programming
    order is not relevant except for the Lipo type followed by the
    cutoff voltage adjustment and the cell count.
    Though, you can modify later on any single value anytime.
    2 and 3 cells are recognized automatically by the controller.
    That is why the cell count settings are starting with 4 cells on
    the ProgCard II.
    The programming of the cell count is saved in the controller.
    Connecting a different cell count battery would lead to wrong
    under voltage detections.
    Setting again the Lipo type (LiPo / LiFe) will cancel the cell
    count and set the ESC again in automatic cell count detection!
    By activating the LiFe cell type (LiFePO4), the cutoff
    voltage is reduced by 0.7V per cell.
    Cutoff voltage (upper cutoff voltage line) for LiFe is 2.2 to
    2.7V per cell.
    Cutoff voltage (lower cutoff voltage line) for LiPo is 2.9 to
    3.4V per cell.
    In the NiMh mode, neither the cutoff voltage nor the cell
    count needs to be programmed. The slowdown is done
    automatically based on the battery voltage during
    connection. (Therefore, use only fully charged NiMh
    batteries)
    For the throttle stick range calibration, please connect the
    enclosed extension cable from the receiver to the rightmost
    connector of the ProgCard II.
    Turn on the transmitter, and put the throttle on stop. Select
    the stop LED on the ProgCard II and push the Enter
    button. Do the same with the full power position and the
    Full Speed LED.
    Acro special (F3A Brake)
    This function allows to adjust the F3A brake intensity
    without any step. You need again the extension cable, like
    described above, select the Acro Special LED, position
    the stick, e.g. for 50% brake on half throttle, and press the
    enter key. Likewise for 75%, put the stick on ¾ gas, etc.
    To program the ESCs with integrated opto-coupler you
    always need the extension cable like described above, as it
    is powering the ProgCard II through the receiver.
    To program an ESC with an additional external optocoupler,
    you have to remove the opto-coupler first.
    To calibrate the throttle range, the stop and full power
    position needs to be reduced by 10% in the transmitter
    because the opto-coupler has a propagation delay of 50μs
    and thus the stop and full power points are shifted.
    Level 2.
    All other functions like the governor mode can be accessed
    through the level 2 of the ProgCard by pushing briefly the
    two left buttons simultaneously. (the level switching occurs
    on release of the buttons)
    For confirmation the menu LED is blinking now. By
    pushing again the two left buttons you come back to level 1
    exactly where you left level 1.
    Act. Freewheel (active Freewheel) allows best efficiency in
    the partial load range whereby the ESC remains clearly
    cooler.
    Governor Mode (Gov. / Gov. Store)
    For the use of the governor mode in a helicopter, the
    throttle stick range or the throttle curve (100%) must have
    been calibrated as described in level 1. A throttle curve
    point of e.g. 70% corresponds to a completely determined
    head speed, which is held as long as possible for the ESC
    due to the battery voltage.
    If the battery voltage drops below a certain level, even a
    full power setting won’t be able to reach the demanded
    head speed if the voltage doesn’t allow it.
    If this appears to be the case at the end of a flight, the
    throttle curve should be reduced accordingly.
    For both governor modes: don’t modify the PWM
    switching rate afterwards! If you do so the settings would
    be modified.
    Governor Mode is the classical head speed regulation for
    helicopters. The setting of the throttle curve should be around
    60 to 80% of the full throttle range.
    The controller learns at every start the correspondence of the
    throttle curve and the head speed. That is why there is a short
    head speed increase just before reaching the demanded
    speed. This can disturb the tail, but a slight pitching will settle
    things down as the heli is not „glued“ to the ground anymore.
    Gov. store is an extended helifunction, where the
    correspondence of the throttle curve and the head speed is
    done only at the first start (learning procedure). This head
    speed is stored so that at every later start the head speed will
    remain exactly the same.
    If you modify anything in the power system, you’ll have to
    select again the Gov store menu to perform a new learning.
    Proceeding:
    Place your throttle curve at the highest stage (e.g. 80%).
    Let they the ESC start and stay a while at the final reached
    head speed. A short rpm break down is to be normally noticed.
    Stop and switch off the battery from the ESC. At the next
    power up, start with the same or a lower throttle curve.
    If the learning wasn’t successful or wrong, you can reset the
    learning by selecting once again the Gov. Store.
    The learning can even be done with nearly or exactly 100%.
    Doing this will improve the correspondence of the throttle curve
    to the actual head speed. But please be careful as this 100%
    could lead to very high head speeds, and anyway don’t forget
    to set back the throttle curve to avoid flying with full power.
    Important notice for the governor fine tuning.
    The governor software default parameters are adapted to most
    setups. Nevertheless, if necessary the following parameters (P
    and I gain) can be adjusted.
    P-Gain is the proportional gain. According to this parameter,
    head speed variations will be regulated harder or softer.
    Practically, it is the force of the control loop. (- weaker, +
    stronger). With smaller helis, less then 1m rotor diameter, this
    parameter shouldn’t exceed 1. With larger diameters you can
    go to the max. A bad adjustment is reflected by a wagging tail.
    I-Gain is the integral gain. According to this parameter,
    remaining head speed deviations are corrected faster or
    slower. It is an important complement to the P term: The P
    control is fast, but cannot recover completely the
    demanded head speed as it needs this deviation to exist.
    The I-term remembers this small remaining deviation and is
    able to remove it completely thanks to its „memory“.
    Both parameters should be adjusted simultaneously. If you
    can increase the P-term, you should generally also be able
    to increase the I term and vice versa.
    Too high settings can lead to a resonance between tail
    gyro and governor. The result is then a very noisy or even
    wagging tail that could lead to an out of control situation.
    Therefore the adjustments on P and I should be done in
    small steps.
    By selecting again one of the governor modes, these
    parameters are reset to their default values.
    Startup Speed is the spool up speed for helis and planes.
    PWM Frequency is the switching rate used for partial load
    operation. With low frequencies the losses are reduced,
    but the motors run slightly rougher. With high frequencies,
    it is the opposite. The optimum frequency may be found in
    the user manual of your motor.
    Startup Power. The higher the startup power, the faster
    and harder is the start. With small propellers it isn’t a
    problem, but with large ones, it can lead to a fairly rough
    startup behavior.
    Before you disconnect the progcard from the ESC, you can
    verify your programmed settings by scrolling through each
    menu line. But this is only a history of your recent settings
    and doesn’t reflect the other settings of the ESC. For that
    you have to read it in again.
    Hint:
    When you select a line where all LED’s are off (like the cell
    count lines) and push Enter, the ESC is really read back
    again. This is a way to control again the ESC settings
    without disconnecting the power. (Works only on BEC
    ESCs)
    After programming, please disconnect first the flight battery
    and then reconnect the ESC plug into the receiver.
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    באר שבע
    הודעות
    461
    תודה!
    3
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    עודד תודה על התשובה.
    החלפתי לפניון 14T כך שמהירות הראש המחושבת היא בסביבות 2400 סלד בנצילות של 95 אחוז.
    הנתון שחסר לי הוא לגבי ה PWM Frequency המומלץ עבור המנוע.

    רועי
    FIGHTING GRAVITY IS SO SIMPLE - JUST PUSH THE THROTTLE TO ITS UPPER LIMIT

    DX7
    TREX 600 NITRO SUPER PRO
    TREX 450
    GAUI HURRICANE425

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    הודעות
    14,416
    תודה!
    56
    הודה 761 פעמים ב 594 הודעות
    הוזכר
    2 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    ציטוט נכתב במקור על ידי roi011 צפיה בהודעה
    עודד תודה על התשובה.
    החלפתי לפניון 14T כך שמהירות הראש המחושבת היא בסביבות 2400 סלד בנצילות של 95 אחוז.
    הנתון שחסר לי הוא לגבי ה PWM Frequency המומלץ עבור המנוע.

    רועי


    2400 סלד זה קצת נמוך למסוק הזה
    המלצת היצרן היא 2900, ההמלצה שלי 2700-2600 להטסה סולידית ו2900 לקבלת יותר אקסטרימיות
    כמו כן למנוע אין נצילות כזאת גם אם כך כתוב, אתה יכול להמר על 85%-90%, תהיה יותר קרוב למציאות.
    לגבי הנתון החסר, לא יודע לאמר לך.
    אגב, השתמשת במחשבון של GAUI לבדיקת מהירות הראש? אם אין לך אותו תמצא את המחשבון בריכוז המידע בחתימה שלי
    בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
    יעוץ טלפוני חינם
    ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
    עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Aug 2011
    מיקום
    תל אביב
    הודעות
    250
    תודה!
    40
    הודה 40 פעמים ב 29 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    היי רועי
    יש לי מנוע שמתאים ל500
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9258
    במצב חדש הטסתי איתו רק 3 פעמים והתרשמתי שהוא חזק מאד אם תרצה צור איתי קשר בפרטי

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Mar 2012
    הודעות
    162
    תודה!
    1
    הודה 6 פעמים ב 6 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: עזרה עם הגדרות בקר YEP 80

    אולי זה יעזור - בעיקר הסרטון השני
    http://heli.dacsa.net/MrMelSite/styled-4/index.html

נושאים דומים

  1. [שאלה] הגדרות סלד לרקס 500
    על ידי צחי ניצני בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 28-07-2012, 21:35:14
  2. הגדרות פוניקס + פוטבה 12
    על ידי צחי ניצני בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 05-03-2012, 17:42:30
  3. הגדרות שלט 9X מאזנות
    על ידי ahifly בפורום פורום רדיו ואלקטרוניקה
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 05-05-2011, 13:30:34
  4. הגדרות המכס
    על ידי thedemri בפורום פורום משלוחים, מכס וחנויות מחו"ל
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-02-2011, 19:32:21
  5. הגדרות בסימולטור
    על ידי nahe בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 03-01-2011, 20:04:11

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •