שלום.
עד עכשיו אני משתמש בדלק 5%.
רציתי לשאול מתי אפשר או מומלץ לעבור לדלק 10% והאם זה משנה סוג הדלק?
רצוי להגיד שהמנוע עבר טיסן אחד.
שלום.
עד עכשיו אני משתמש בדלק 5%.
רציתי לשאול מתי אפשר או מומלץ לעבור לדלק 10% והאם זה משנה סוג הדלק?
רצוי להגיד שהמנוע עבר טיסן אחד.
לא משנה מתי עוברים, אבל אפילו רצוי שתעבור ל-10%. וכמה שיותר מוקדם כך יותר טוב כי באמת לא הכי טוב לשנות דלקים למנוע. תשתדל להחליף לדלק מאותה חברה. אבל אני מאוד ממליץ על cool power הירוק של מורגן. לאותה חברה יש גם דלק ורוד שנקרא אומגה אבל הירוק עדיף לדעתי.
השימוש בו יתן לך קצת יותר כוח ובנוסף גם יקרר את המנוע טוב יותר וזה מאוד חשוב בימים החמים שהולכים לבוא.
...תוספות ניטרו זה לא מקרר...זה יכול לצלות את המנוע חבל"ז, מה שכן בסלד גבוהה המנוע פחות יתחמם באחוז ניטרו גבוהה יותר , אבל תצטרך להיות עשיר יותר בסיכה הראשית מבלבל? אני מסכים.. דלק וורוד של COOLPOWER בד"כ אומר שיש בו אחוז מסוים של שמן CASTOR או משהו לא סינטטי אחר , צריך לקרוא באתר
ישנם מנועים שעובדים יותר טוב עם CASTOR באחוז מסוים.
תוספת ניטרו משפרת ביצועים. אם המנוע בנוי לזה אז יאללא איזו שאלה.
בספרות של המנוע רשום כמעט הכל.
אני משתמש בדלק cool power %10
חייב להגיד שלא ממש משנה לי ורוד או ירוק אבל מסיבה לא ברורה אני מעדיף את הירוק
לפני כמה חודשים ניסיתי גם איזהשהו דלק של חברה אחרת והמנוע עבד מצויין
לגבי האחוזים, אני ממליץ על ה10% כי הוא מקרר מעט יותר את המנוע ובימים חמים זה יכול להיות משמעותי
וגם כדי להאריך את חיי המנוע
בדלק 5% מומלץ להשתמש בימים קרים יותר בתקופת החורף
אחוז גבוהה יותר לא מאריך חיי מנוע , אם כבר מקצר
מאחר ונהנים מסלד גבוהה יותר. יותר כוח יותר סל"ד או מומנט אם משתמשים בפרופ גדול יותר
מאחר וזה מנוע שתי פעימות אז מדובר בסלד גבוהה יותר-- בלאי גבוהה יותר
אבל איזה כיף!
ושוב פעם... זה ל א מקרר.
סיכה פתוחה יותר גורמת למעבר אוויר גדול יותר , אז המנוע פחות מתחמם בסל"ד המסוים שבו היה מתחמם אולי יותר אם היה פחות ניטרו כי הסיכה היתה סגורה יותר...
תעבוד חזק , המנוע יתחמם באבוע בועאא! (סלנג)
היות והסיכה שולטת על מעבר הדלק, פתיחתה גורמת לתערובת עשירה ובעטיה הפחתת טמפרטורת העבודה של המנוע. מעבר האויר נקבע אך ורק ע"י סיבוב 'חבית' המצערת, בתגובה להזזת הסטיק המתאים.
מנוע מתחמם כאשר מותקן עליו פרופלור גדול מידי ו/או כאשר כיוון התערובת עני מידי ו/או כאשר כמות השמן בדלק נמוכה מידי.
התפקיד של הניטרו במנוע הוא להקדים את ההצתה במידה מסוימת. הצתה מאוחרת גורמת לחימום המנוע. לפיכך הגדלת אחוז הניטרו בדלק תגרום לקידום ההצתה, דבר שיביא בעקבותיו ירדת טמפרטורת העבודה. ככל שיחס הדחיסה של המנוע המסויים יותר נמוך, הוא יפעל יותר טוב עם אחוז ניטרו גבוה. במנועים מסוימים, בעלי יחס דחיסה גבוה במיוחד, יש להשתמש בדלק נטול ניטרו בלבד.
מנוע מתחמם כאשר הוא עובד. המשחק העדין של טמפ' אופטמלית עוברת דרך הרבה פרמטרים כמו אלה שציינת , א ב ל הכי חשוב , ידיו של המטיס - מעבר אוויר גדול יותר \תערובת עשירה יותר , יותר חומר בנפח נתון , יותר ספיגת חום ופינויו , אין קשר לקידום ההצתה לבין קירורו של המנוע
קידום הצתה או איחור ישפיע על הכוח שמנוע יפתח, יותר כוח - יותר חום , ההסבר כאן קצר ולא ממצה מודה..
אחרי המיכל דלק שיש לי אני אקנה 10%.
בעיניין כיוון המנוע אין לי שום ניסיון(וזה דבר שמציק לי).
מקסימום אני אבקש ממישהו במנתח שיכוון לי.
תודה רבה!
בימות הקיץ עדיפות ל-10%
COOL POWER =שמן סינטטי
OMEGA מכיל גם שמן קיק
הכי מוצלח אם תשיג: 15% OMEGA למסוקים
בהצלחה
רק בשמחות
טעות הנובעת מבטחון יתר. מנוע הפועל במאמץ, במצב של הצתה מאוחרת, מפתח פחות כוח ומתחמם באופן קיצוני.
מה לעשות, הייתי בזמנו סטודנט טוב בפקולטה הנכונה.
אין שום טעות, לא כתבתי בשמומקום משהו על מיקום הבוכנה בהצתה מאוחרת או מוקדמת , ומה משמעותה בפיתוח כוח וחום.
הייתחסתי למיקומו של הניטרו בעולמינו ועל הקשר לחום המנוע..ש ה ו א ל א מ ק ר ר אבל...(כל מה שכתבתי..) , כל פקולטה מאמינה שהיא הנכונה..
אז בשביל זה אני מרגיש שאין למנוע שלי כוח.
זה קשור אכשהו לכיוון שלו או לדלק?
גם.
אני השתמשתי בעבר בomega ועברתי לcool power . אני באמת אשמח לדעת מה ההבדל בין עבודה עם שמן קיק לבין עבודה עם שמן סינטטי לגמרי.
תלוי מה המנוע צריך, זה יהיה רשום בספר שלו
COOLPOWER בד"כ שמן סינטטי מלא, . יש מנועים צריכים קצת שמן קיק מעורב
אני עכשיו משתמש בדלק Rapicon 5% 2C.
זה קשור לדלק שאין למנוע כוח או שצריך פשוט לכוון את המנוע?
לשני הדברים יש השפעה. אני נוהג להשתמש אך ורק בדלק 10%. ממליץ לך מאד לעבור לדלק כזה. השלב הבא הוא לוודא שהמנוע מכוון היטב, ואם לא, אז לכוון כראוי. אחרי שני הדברים האלו, אני מאמין שתרגיש בהבדל ממשי.
כמובן עליך גם לוודא שהפרופלור שאתה משתמש בו, אכן מתאים למנוע המסויים. פרופלור גדול מידי מעמיס מאד את המנוע, מביא אותו לגבול יכולתו וגורם להתחממות יתר. פרופלור קטן מידי, המנוע סובב בסל"ד גבוה, אבל איננו יכול להעביר את מלוא ההספק, מה שנקרא בשפת העם "טוחן על ריק".
אחרי שאני אסיים עם הדלק 5% אני אקנה 10%, פשוט קניתי לא מזמן.
ותודה על כל העצות!
יש לי עוד שאלה שלא קשורה לדלק.
איזה גודל פרופלור צריך למנוע os 46?
כי לי יש פרופ סטנדר 10כפול 6
ועוד פרופ חלופי-11כפול 7
נערך לאחרונה על ידי oriyakar; 16-05-2013 בשעה 09:25:30.
להרצה - 10X6
להמשך אחרי ההרצה - 11X7
אני ממליץ 10x7 עובד מעולה ואופטימלי ל-46