שמות משתמשים לתיוג

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
מציג תוצאות 1 עד 25 מתוך 27

נושא: טיפים של אלופים - מהשטח

  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Oct 2013
    הודעות
    1,325
    תודה!
    149
    הודה 279 פעמים ב 160 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל טיפים של אלופים - מהשטח



    יותר מידי פעמים חזרתי עם תובנות, מסקנות ולקחים מהטסות בשטח !
    חלקם נשכחו עם הזמן וחלקם הפנמתי חזק מאוד כי זה עלה לי בציוד ובכסף
    אני בטוח שגם לכם יש טיפים של אלופים לחלוק עם חברי הפורום.

    אז בבקשה . . .

    טיפים ועצות כלליות

    הפעלה נכונה וסדר פעולות
    • 1) מדליקים שלט -> מדליקים רחפן
      2) מכבים רחפן -> מכבים שלט
    • מומלץ להפעיל הרחפן על משטח מאוזן
    • לאחר חיבור הסוללה להמתין מספר שניות בשביל לתת זמן למחשב לכייל עצמו לפני שאתם מרימים ומזיזים אותו.
    • לאחר כל המראה מומלץ בחום לתת 20 שניות של טיסה נמוכה, תזוזה מבוקרת ואיטית. (הרבה תקלות יתגלו ב20 שניות הראשונות ותחסכו ריסוק לא נעים)
    • לפני המראה של רחפן חדש אני פותח 30 אחוז מצערת ומזיז סטיק ימני לכל הכיוונים לבדוק שכל הצירים נכונים והמנועים הנגדיים לפקודת הסטיק מגיבים בהתאם.
    • תמיד לעבור על הפרופים אחד אחד בכדי לוודא שאין פרופ משוחרר לפני כל המראה !


    DJI NAZA

    • יש דרך להקל קצת על הסירוס של מצב ATTITUDE - להעלות את הערך ה VERTICAL בGAINS של הנאזה עד לקבלת התוצאה הרצוייה.
      (ניתן לקבל תגובת מצערת יותר מדוייקת וחדה)


    טיפול בסוללות
    • ** חדש **
    • לא לשכוח לנתק צפצפה/מד מתח מה בטרייה בסיום שימושו בסוללה
      - לא לשים באזר חלש על הסוללה כי לא תשמע כשתשכח במזוודה
      - תזרקו את כל מדי המתח שיש להם צפצפה חלשה או לא עובדת, אחרי הרבה זמן הם גומרים את הסוללה.
    • מתח הוולט המומלץ לאכסון לכל תא הוא: 3.80
    • סוללה טעונה = פוטנציאל נזק. כבדו את הליפו שלכם.
    • כשיש לכם זמן ובכלל מומלץ להטעין סוללות במצב BALANCE (זה מאריך את אורך חייהם ותורם לנפש מאוזנת.)
    • לא לרוקן את הסוללות עד הסוף למען בריאותן וגם נפילה פתאומית של מתח ובעקבותיו הרחפן.


    עשה זאת בעצמך,טיפים בהרכבה ובנייה כללית
    • לאחר הרכבת הכלי ולפני חיבור למקור חשמל תנו דקה שתיים לעבור על כל חיבורי החשמל: פלוס ומינוס, אדום ושחור ולוודא שהכל מתאים
    • הלחמה טובה מתבצעת כאשר שני המשטחים חוממו היטב לפני החיבור הסופי, ומומלץ ל"עטוף" בשכבת בדיל את שני הצדדים.
    • קונקטורים ובולטים יכולים להתנתק בזמן טיסה, קיימת הטענה שעדיף לוותר על הנוחות בקונקטורים הניתנים לניתוק מהיר וכדאי להלחים את כבלי בקרי המהירות !
    • מומלץ לשים לוקטייט/THREADLOCK על כל הברגים שמוברגים למתכת.


    מנועים ופרופלורים
    • בכלליות ניתן לטעון ש:
      KV נמוך - פרופים גדולים
      KV גבוה - פרופים קטנים


    בקרי מהירות
    • יש לפרק את הפרופלורים מהרחפן לפני כיול בקרי מהירות (אם מנתקים מנועים לא ניתן לשמוע את הציפצופים של הבקרים).


    טיפים כלליים מהשטח
    • לרב הגברים אין חלוקת קשב מוצלחת במיוחד, רב הספוטרים הם גברים ולכן ספוטר שמדברים איתו הוא ספוטר מסוכן !
    • יותר משניים שלושה רחפנים באוויר ? כדאי שתיהיה תוכנית ברורה מי אחרי מי ואיפה, אחרת הסיכוי למפגש גדול.
    • מומלץ לעשות בדיקת FailSafe מדי פעם.
    • לרשום על הטיסן מספר טלפון ופרטים, נכון אנחנו במדינת ישראל אבל אולי הרחפן יפול אצל אחת השכנות שלנו. מממ...
    • ישנן 5 שאלות עיקריות ומעצבנות שעוברי אורח מחוץ לתחום אוהבים לשאול אותך בדיוק ברגע שאיבדת אוריינטציה.
      אם גם לכם נמאס כדאי שתמצאו פיתרון דומה לזה: http://diydrones.com/profiles/blog/s...mmentId=705844


    רדיו ומקלט
    • שלט הרכב לא עובד ? בדקו שאין רדיו UHF הפועל בסביבה


    DJI PHANTOM 1/2
    • קיבלתם פאנטום ? מזל טוב! חייבים להתאפק ולא לשכוח לעבור על פרוצדורת הכיול שלו: http://youtu.be/umT6TczNhiY?hd=1
    • לפני המראה להמתין לסימן שהרחפן "קיבע" את מיקום הבית. (בדרך כלל היבהוב מהיר של הלד הירוק)


    גימבל ומערכות ייצוב מצלמה
    • את הגימבל נהוג לחבר אחרון למקור הכח.
    • בעת חיבור הגימבל חשוב מאוד לא להזיז הרחפן.
    • עם הזמן הגומיות שיכוך יכולות להתייבש ולהפסיק לתפקד כמו שצריך ולגרום לרעידות וג'לי בצילום.


    שידור וקליטת וידאו
    • אנטנות אמורות להקביל אחת לשנייה על אותו הציר (ציר אנכי או ציר אופקי)


    טיפים ל FPV מוצלח
    • OSD - ON SCREEN DISPLAY זה מגניב ! אך גם פרקטי מאוד וחיוני !
    • מערכות חשובות העוזרות לאתר רחפן שברח ונעלם:
      - OSD ומקליט DVR (ניתן לשלוף את המיקום GPS מתוך ההקלטה במבט על הנ"צ מהOSD)
      - זמזמם מופעל מהמקלט
      - GPS TRACKER - לא יקר כל כך.


    עצות לשיפור רגש ההטסה
    • מצאו את הזמן והמאמץ ונסו לטוב במצב "ידני"\MANUAL ללא עזרת איזון ממחשב הטיסה.
      רגש ההטסה ישתפר, ותרכשו ביטחון נוסף רב בשליטה ברחפן ובמצבי חירום תוכלו להגיב בצורה מדוייקת ונכונה יותר וכך אולי להצילו מסיום חייו.
    • תרגלו דברים חדשים - הגדירו לעצמכם משימות ותרגילים: הקפות, שמיניות, טיסה עם האף אליכם ועוד. . .


    צילום אווירי
    • הקפידו להכניס תנועה בשוטים, לשוט דומם צריכה להיות סיבה ממש טובה.
    • השתמשו בסחיפה הטבעית של הרוח לטובתכם בעת צילום עצם מסויים (הצילום יראה יותר גולש וטבעי)
    • סוד קטן: מעטים האנשים שלא ידלגו על סרטון ארוך ומשעמם:
      - הכניסו מוזיקה, חתכו קטעים משעממים
      - נסו לבחור את השוטים החלקים, ללא רעידות ותנועות מעצבנות
      - התחילו כל קטע וידאו כבר אחרי התנועה של הרחפן ולא לפני תנועתו.
      - נסו לשלב עלילה והתקדמות
      - הכי קשה ובמיוחד בהתחלה לוותר על צילומי הוידאו האוויריים שלכם, תיהיו אמיצים ותעיפו החוצה קטעים החוזרים על עצמם בסירטון.



    מונחים וטרמינולוגיה
    • RX - מקלט | TX - משדר
    • FC - בקר טיסה או מחשב טיסה
    • ESC - בקר מהירות
    • KV - מהירות סיבוב המנוע פר כל וולט שהוא מקבל
    • מהסיני - hobbyking.com | מהשועל - foxtechfpv.com | מערסי - rctimer.com
    • OSD - תצוגת נתונים המולבשת על תמונת הוידאו
    • AP - צילום אווירי

      המונחים הבאים מתארים את מצב המודל או הכלי שאתם עומדים לרכוש
    • RTF - Ready To Fly הכלי שקניתם מוכן לטיסה + שלט הישר מהקופסא.
    • BNF - Bind N Fly מוכן לטיסה כולל מקלט אך ללא שלט.
    • PNP - Plug N Play כולל הכל חוץ מ: מקלט, שלט ובטריות ומטען.
    • ARF - Almost Ready to Fly אתם כמעט שם אבל חסרים כמה רכיבים כדי להשלים את החבילה.
      דוגמא ל ARF: http://www.helidirect.com/dji-flame-...rs-p-26622.hdx

    • bind - תהליך החיבור או "הנישואים" בין המקלט למשדר. (אחרי החיבור רק ברבנות ניתן לנתק את הקשר)
    • gimbal - מכשיר הנושא מצלמה ונועד לייצב אותה בשעת טיסה, מאפשר צילום ברמה גבוהה חלק ומפולס.
    • CG - נקודת מרכז הכבידה של ה
    • Pantom - סלנג עממי לפאנטום
    • 2 Pantom - סלנג עממי לפאנטום 2


    ** חדש **
    סימפטומים לתקלות ופתרונות

    הרחפן מסבסב ו"נסחף" בציר הסיבסוב (YAW)
    • לבצע כיול מצפן GPS
    • לעבור זרוע זרוע ומנוע מנוע ולבדוק אם יש עקימות באחד הרכיבים, לא ישר לא מאוזן.


    הרחפן מתהפך בהמראה או לא ממריא בכלל
    • לבדוק שוב התאמת מספור חיבורי המנועים אל בקר הטיסה
    • לבדוק סיבוב נכון של הפרופלורים
    • לבדוק סיבוב נכון של המנועים
    • לחפש את שם לוח הטיסה שלכם ואחריו המילים: motor layout בגוגל בכדי לקבל את האינפורמציה הנכונה למספור וסיבוב נכון של המנועים.


    הרחפן רועד ומשקשק באוויר
    • כיוון של ערכי PID במחשב הטיסה והGAINנים
    • חיפוש בגוגל של שם לוח הטיסה + PID Tuning
    • חיפוש מדריכים בנושא כיווני PID


    נאזה - ב GPS בתנועה קדימה של הרחפן יש לו סטייה ברורה והוא לא טס בקו ישר.
    • כדאי לנסות לסובב את המצפן GPS בכמה מעלות בודדות בכיוון הנגדי לסחיפה בכדי לתקן את הסטייה.
    • ** חדש ** בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
      לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/


    יש לנו כאן הזדמנות לתת מענה ראשוני לתקלות פשוטות יחסית ואשמח אם תוכלו להרחיב בנושא מהניסיון שלכם.




    בטיחות ובדיקות חיוניות

    בדיקת טווח בשלט:

    שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח בטיסן
    1. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
    2. פותחים את המשדר ON
    3. פותחים את המקלט בטיסן
    4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
    5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
    6. מוודאים שכל ההגאים בטיסן נעים בצורה אחידה ולא קופצנית או ללא רעידות והפסקות כל שהם.

    שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח ברחפן
    1. מפרקים את הפרופלורים !!!
    2. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
    3. פותחים את המשדר ON
    4. פותחים את המקלט ברחפן (מחברים סוללה)
    4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
    5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
    6. מוודאים שכל המנועים עובדים בצורה חלקה ויש שליטה עליהם ע"י הזזת הסטיקים. וכאשר מסיטים את הסטיקים, יש שינוי במהירות חלק מהמנועים תלוי בכיוון הזזת הסטיק.
    מוודאים שאין תזוזות פתאומיות או לא רצוניות.


    שלט עם תדר 2.4 - בדיקת טווח בטיסן \ רחפן
    אותם הוראות בדיוק, אך בשונה מתדר 72, בדרך כלל בתדר 2.4, יש כפתור על המודול של המשדר, ויש ללחוץ עליו כ 3 שניות עד שהמערכת נכנסת למוד בדיקה.
    [B]משתנה בהתאם ליצרניות השלטים, יש לשים לב להוראות היצרן.

    לאחר שהמערכת נכנסת למוד הבדיקה, יש לפעול בהתאם למה שרשום מעלה.

    תודה ל
    אופיר בן יעקב
    OBY


    מדריך זה נועד על מנת למנוע מפגעים בנפש/רכוש

    1. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא שלמות של כל החלקים וכן לוודא כי אין חלקים רופפים.

    2. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא כי אין כבלי חשמל קרועים/ חסופים/ רופפים.

    3. מרגע הכנסת מתח לכלי הכלי נחשב ככלי דרוך יש להודיעה לכל הסובבים כי הכלי דרוך.

    4. לפני טיסה יש להריץ את הכלי במצב IDEL וממרחק העולה על מטר יש לוודא כי אין רעידות או רעשים חריגים.

    5. לפני המראה יש להודיעה לסובבים כי הכלי עולה לאוויר יש לוודא כי אין אנשים או רכוש ברדיוס של חמישה מטרים.

    6. חל איסור מוחלט להטיס את הכלי מעל קהל או רכוש.

    7. חל איסור מוחלט על הטסת הכלי מעל סביבה מיושבת או איזורי תעשיה.

    8. חל איסור על הטסה במבנים סגורים.

    9. בכל מהלך הטיסה על המטיס להיות בקשר עין ישיר עם הכלי במידה והקשר עין אבד יש להעביר את הכלי למצב Fail safe עד לקשר עין עםהכלי.

    10. אין להטיס את הכלי כאשר ישנה רוח מעל 10 קשרץ

    11. אין להטיס את הכלי כאשר מזג האויר אינו מאפשר לעשות זאת בצורה בטוחה.

    12. אין להטיס את הכלי בסביבה לא מוכרת ובאיזורי טיסה של כלי טייס מאויישים.

    13. בכל מקרה של תקלה במהלך הטיסה יש להזהיר את הסובבים וכן לנסות לנחות מיידית.

    14. לפני נחיתה יש להזהיר את הסובבים ולהרחיקם מאיזור הנחיתה למרחק היעלה על רדיוס של 10 מטרים.

    15. לאחר נחיתה יש להמתין לכיבוי מלא של המנועים אין להתקרב לכלי עד שהמנועים לא כבים.

    16. לאחר נחיתה יש לנתק מיידית את הספקת המתח לכלי.

    17. לאחר הנחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר שברים/חלקים רופפים.

    18. לאחר נחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר מגעים/חיבורים חשמליים רופפים.

    בכל תקלה אשר נגרמה לכלי לפני/במהלך טיסה יש לדווח ליצרן ואין להטיס את הכלי עד אשר יעבור בדיקות ע"י ניצרן. אין לבצע כל שינוי או לבצע פעולות תיקון של המוצר שלא ע"י היצרן.

    מקווה שזה עוזר

    תודה ל
    zuza





    * חילקתי את הטיפים לקטגוריות שונות.
    * תבחרו כותרת מתאימה לטיפים שאתם רושמים ותציעו קטגוריות חדשות במידה ויש צורך.
    * כמובן אדאג לעדכן בפוסט הראשי מה שאתם רושמים עם הזמן
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	tips-.jpg‏ 
Views:	960 
Size:	33.6 קילובייט 
ID:	106259  
    נערך לאחרונה על ידי nitbeat; 18-04-2014 בשעה 21:00:31.

  2. המשתמשים 9 הודו ל nitbeat על הודעתו:

    AdieLL (17-04-2014),AmitB (31-03-2014),AvivT (31-03-2014),dudimax (11-04-2014),hareliko (30-03-2014),nadavz (30-03-2014),soco (31-03-2014),talmo (11-04-2014),yoavl (31-03-2014)

  3. #2
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    הודעות
    259
    תודה!
    71
    הודה 39 פעמים ב 36 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    כל הכבוד ניצן על היוזמה...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  4. #3
    תאריך הצטרפות
    Aug 2008
    הודעות
    203
    תודה!
    26
    הודה 8 פעמים ב 8 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    רעיון מצויין!

    בקרי מהירות: יש לפרק את הפרופלורים מהרחפן לפני כיול בקרי מהירות (אם מנתקים מנועים לא ניתן לשמוע את הציפצופים של הבקרים).

    טיפים כלליים מהשטח: מומלץ לעשות בדיקת FailSafe מדי פעם.

  5. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    כל הכבוד ניצן, חסר לי פה עניין של בטיחות ובראשו בד"ח (בדיקות חיוניות)

    בדיקת טווח רדיו לכל כלי לפני הטיסה הראשונה חובה
    מבט על שלימות הכלי והחיבורים בתחילת היום
    ברחפנים, בדיקה שלימות הפרופים כולל סדקים בבסיס והידוק לפני כל טיסה
    בטיסנים, בדיקת הגאים לפני כל טיסה כולל כיוונים (לא חסרים סיפורים)
    ....

    זה לא פעם ראשונה שמדברים על זה, הנה דוגמא אחת
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...uot-%E7-%ECFPV
    נערך לאחרונה על ידי Hagay; 31-03-2014 בשעה 10:08:33.

  6. #5
    תאריך הצטרפות
    Mar 2014
    הודעות
    24
    תודה!
    3
    Thanked 1 Time in 1 Post
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    תודה!

    הלינק ליוטיוב לא תקין..

  7. #6
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    טיפ קטן: לבדוק FAIL SAFE (כניסה ל-RTH וכ'ו) לפני כל טיסה - הטיפ הזה הוכיח את עצמו פעם אחר פעם מחדש בשטח.

    בהצלחה
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  8. #7
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Elia Shemesh צפיה בהודעה
    תודה!

    הלינק ליוטיוב לא תקין..
    https://www.youtube.com/watch?v=umT6...ature=youtu.be

  9. #8
    תאריך הצטרפות
    Jun 2009
    הודעות
    10,944
    מנחת הבית
    ארסוף
    תודה!
    907
    הודה 1,001 פעמים ב 648 הודעות
    כניסות לבלוג
    41
    הוזכר
    6 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    סוללות - לא לרוקן את הסוללות עד הסוף למען בריאותן וגם נפילה פתאומית של מתח ובעקבותיו הרחפן... אני משתדל לרדת עם 3.7V לתא ולשם כך בודק ב-OSD וגם יש טיימר בשלט. (ניתן להגדיר גם מתח ירידה של הרחפן בבקר טיסה).
    בטיחות כמו שחגי ציין - לא כדאי לטוס מעל אנשים, בתים, כבישים, עמודי חשמל ואנטנות על מנת להימנע מאי נעימות של גרימת אסון.

  10. #9
    תאריך הצטרפות
    Mar 2014
    הודעות
    330
    תודה!
    123
    הודה 17 פעמים ב 10 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Hagay צפיה בהודעה
    כל הכבוד ניצן, חסר לי פה עניין של בטיחות ובראשו בד"ח (בדיקות חיוניות)

    בדיקת טווח רדיו לכל כלי לפני הטיסה הראשונה חובה
    מבט על שלימות הכלי והחיבורים בתחילת היום
    ברחפנים, בדיקה שלימות הפרופים כולל סדקים בבסיס והידוק לפני כל טיסה
    בטיסנים, בדיקת הגאים לפני כל טיסה כולל כיוונים (לא חסרים סיפורים)
    ....

    זה לא פעם ראשונה שמדברים על זה, הנה דוגמא אחת
    http://www.efly.co.il/forums/showthr...uot-%E7-%ECFPV



    איך בודקים טווח של שלט.
    הולכים אחרוה עד שהוא מפסיק להגיב?


    נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
    Using Tapatalk

  11. #10
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Omer_Chovel צפיה בהודעה
    איך בודקים טווח של שלט.
    הולכים אחרוה עד שהוא מפסיק להגיב?


    נשלח מה iPhone שלי ע"י Tapatalk
    לא, אתה מציג כאן בעית RTFM
    בדרך כלל יש אפשרות להוריד את עוצמת השידור ולהתרחק עד 30 מטר
    הדרך משתנה משלט לשלט ומומלץ לבדוק לגבי המערכת שברשותך

  12. #11
    תאריך הצטרפות
    Jan 2014
    מיקום
    Ramat Gan, Israel
    הודעות
    35
    תודה!
    0
    הודה 2 פעמים ב 2 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    מדריך זה נועד על מנת למנוע מפגעים בנפש/רכוש
    1. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא שלמות של כל החלקים וכן לוודא כי אין חלקים רופפים.

    2. לפני כל שימוש בכלי הטייס יש לוודא כי אין כבלי חשמל קרועים/ חסופים/ רופפים.

    3. מרגע הכנסת מתח לכלי הכלי נחשב ככלי דרוך יש להודיעה לכל הסובבים כי הכלי דרוך.

    4. לפני טיסה יש להריץ את הכלי במצב IDEL וממרחק העולה על מטר יש לוודא כי אין רעידות או רעשים חריגים.

    5. לפני המראה יש להודיעה לסובבים כי הכלי עולה לאוויר יש לוודא כי אין אנשים או רכוש ברדיוס של חמישה מטרים.

    6. חל איסור מוחלט להטיס את הכלי מעל קהל או רכוש.

    7. חל איסור מוחלט על הטסת הכלי מעל סביבה מיושבת או איזורי תעשיה.

    8. חל איסור על הטסה במבנים סגורים.

    9. בכל מהלך הטיסה על המטיס להיות בקשר עין ישיר עם הכלי במידה והקשר עין אבד יש להעביר את הכלי למצב Fail safe עד לקשר עין עםהכלי.

    10. אין להטיס את הכלי כאשר ישנה רוח מעל 10 קשרץ

    11. אין להטיס את הכלי כאשר מזג האויר אינו מאפשר לעשות זאת בצורה בטוחה.

    12. אין להטיס את הכלי בסביבה לא מוכרת ובאיזורי טיסה של כלי טייס מאויישים.

    13. בכל מקרה של תקלה במהלך הטיסה יש להזהיר את הסובבים וכן לנסות לנחות מיידית.

    14. לפני נחיתה יש להזהיר את הסובבים ולהרחיקם מאיזור הנחיתה למרחק היעלה על רדיוס של 10 מטרים.

    15. לאחר נחיתה יש להמתין לכיבוי מלא של המנועים אין להתקרב לכלי עד שהמנועים לא כבים.

    16. לאחר נחיתה יש לנתק מיידית את הספקת המתח לכלי.

    17. לאחר הנחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר שברים/חלקים רופפים.

    18. לאחר נחיתה יש לבדוק את הכלי לחוסר מגעים/חיבורים חשמליים רופפים.

    בכל תקלה אשר נגרמה לכלי לפני/במהלך טיסה יש לדווח ליצרן ואין להטיס את הכלי עד אשר יעבור בדיקות ע"י ניצרן. אין לבצע כל שינוי או לבצע פעולות תיקון של המוצר שלא ע"י היצרן.

    מקווה שזה עוזר

  13. המשתמשים הבאים אמרו תודה לzuza על הודעתו:

    nitbeat (10-04-2014)

  14. #12
    תאריך הצטרפות
    Nov 2012
    הודעות
    1,344
    תודה!
    90
    הודה 274 פעמים ב 187 הודעות
    הוזכר
    1 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    טוב נראה לי שרוב הדברים החשובים כבר נאמרו, אז אין טעם לחזור.
    אני אוסיף רק שמנסיון אישי שלי ושל עוד כמה חברים - תמיד, תמיד, תמיד ובכל מצב, להגיע עם שלט לשטח.
    קרה לי כמה פעמים שהגעתי בלי השלט, ולא משנה מה עשיתי הכלי לא טס טוב. או בכלל.

  15. המשתמשים 3 הודו ל AvivT על הודעתו:

    AdieLL (17-04-2014),guymeg (31-03-2014),רן ענבר (10-04-2014)

  16. #13
    תאריך הצטרפות
    May 2013
    הודעות
    259
    תודה!
    71
    הודה 39 פעמים ב 36 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    עוד טיפ חשוב למטיסי fpv שהם שכנים, לעדכן אחד את השני שעולים באויר ולוודא שאתם לא על אותו תדר בוידאו...


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. המשתמשים הבאים אמרו תודה לenayim על הודעתו:

    AvivT (31-03-2014)

  18. #14
    תאריך הצטרפות
    Oct 2011
    מיקום
    פ"ת
    הודעות
    1,585
    תודה!
    69
    הודה 102 פעמים ב 87 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    אני חושה שכדי ליד כל עידכון לרשום תאריך או לצבוע את העדכונים החדשים.
    אני פעם נכנס לשירשור ומתחיל לקרוא הכל מהתחלה.

    חוץ מיזה רעיון גדול!
    רחפן F450 כולל ציוד FPV מלא למכירה!


    שלט - flysky fs-gt3b

    מכוניות:
    Kyosho Inferno ST NITRO
    kyosho Inferno st-rr electric

    mugen mbx5 NITRO

  19. המשתמשים הבאים אמרו תודה לnadavz על הודעתו:

    nitbeat (10-04-2014)

  20. #15
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי enayim צפיה בהודעה
    עוד טיפ חשוב למטיסי fpv שהם שכנים, לעדכן אחד את השני שעולים באויר ולוודא שאתם לא על אותו תדר בוידאו...


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    לעדכן לפני שמחברים מתח למשדר וידאו!!!
    אני למשל לרוב מטיס כלים ללא ייצוב עצמי כלומר אם תדליק משדר בתדר שקרוב לשלי סביר להניח שזה יסתיים בריסוק כואב

  21. #16
    תאריך הצטרפות
    Oct 2013
    הודעות
    1,325
    תודה!
    149
    הודה 279 פעמים ב 160 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    DJI NAZA
    יש דרך להקל קצת על הסירוס של מצב ATTITUDE - להעלות את הערך ה VERTICAL בGAINS של הנאזה עד לקבלת התוצאה הרצוייה.
    (ניתן לקבל תגובת מצערת יותר מדוייקת וחדה)

  22. #17
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    מושב גנות
    הודעות
    247
    תודה!
    1
    הודה 18 פעמים ב 17 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ניצן, כל הכבוד על היוזמה !!!


    בדיקת טווח בשלט:

    שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח בטיסן
    1. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
    2. פותחים את המשדר ON
    3. פותחים את המקלט בטיסן
    4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
    5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
    6. מוודאים שכל ההגאים בטיסן נעים בצורה אחידה ולא קופצנית או ללא רעידות והפסקות כל שהם.

    שלט עם תדר 72 - בדיקת טווח ברחפן
    1. מפרקים את הפרופלורים !!!
    2. במשדר - פותחים רק שלב אחד בלבד באנטנה.
    3. פותחים את המשדר ON
    4. פותחים את המקלט ברחפן (מחברים סוללה)
    4. מתרחקים כ-30 מטר לפחות עם המשדר.
    5. מזיזים את כל הסטיקים במשדר בתנועה ריבועית: למעלה->ימינה->למטה-> ושמאלה מספר פעמים.
    6. מוודאים שכל המנועים עובדים בצורה חלקה ויש שליטה עליהם ע"י הזזת הסטיקים. וכאשר מסיטים את הסטיקים, יש שינוי במהירות חלק מהמנועים תלוי בכיוון הזזת הסטיק.
    מוודאים שאין תזוזות פתאומיות או לא רצוניות.


    שלט עם תדר 2.4 - בדיקת טווח בטיסן \ רחפן
    אותם הוראות בדיוק, אך בשונה מתדר 72, בדרך כלל בתדר 2.4, יש כפתור על המודול של המשדר, ויש ללחוץ עליו כ 3 שניות עד שהמערכת נכנסת למוד בדיקה.
    משתנה בהתאם ליצרניות השלטים, יש לשים לב להוראות היצרן.

    לאחר שהמערכת נכנסת למוד הבדיקה, יש לפעול בהתאם למה שרשום מעלה.

    אופיר בן יעקב
    OBY
    נערך לאחרונה על ידי OBY; 09-04-2014 בשעה 13:30:55.

  23. המשתמשים הבאים אמרו תודה לOBY על הודעתו:

    nitbeat (09-04-2014)

  24. #18
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    נתניה
    הודעות
    5,044
    תודה!
    89
    הודה 302 פעמים ב 270 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    7 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    יופי של שרשור
    צביקה

    If you can't make it fly, try harder, else RTFM

  25. המשתמשים הבאים אמרו תודה לZvikaF על הודעתו:

    nitbeat (10-04-2014)

  26. #19
    תאריך הצטרפות
    Jun 2010
    מיקום
    SOMEWHERE IN THE צפון.
    הודעות
    2,909
    תודה!
    290
    הודה 230 פעמים ב 209 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    לא ראיתי שהוזכר נושא הבולטים.
    מאז שנפל לי קוואד בגלל בולטים (ונשבר הFC בגלל זה) אני תמיד מלחים את המנועים ישירות לבקרים. זה עלול עצבן אם רוצים לפרק, אבל זה עדיף מלפרק בגלל ריסוק.
    חוץ מזה לבדוק הידוק פרופים, ולשים לוקטייט על כל הברגים שמוברגים למתכת.
    מתן.

    שלושה טיסנים, קוואד, Tekno eb48.2, Schumacher k1 aero, Team associated b4.2, Venom creeper.

  27. #20
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    מיקום
    מושב גנות
    הודעות
    247
    תודה!
    1
    הודה 18 פעמים ב 17 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    ניצן, זה אחד החזקים, הרגת אותי מצחוק !!!

    אני חייב לקנות כזאת חולצה !!



    • ** חדש ** ישנן 5 שאלות עיקריות ומעצבנות שעוברי אורח מחוץ לתחום אוהבים לשאול אותך בדיוק ברגע שאיבדת אוריינטציה.
      אם גם לכם נמאס כדאי שתמצאו פיתרון דומה לזה: http://diydrones.com/profiles/blog/s...mmentId=705844

  28. המשתמשים הבאים אמרו תודה לOBY על הודעתו:

    nitbeat (11-04-2014)

  29. #21
    תאריך הצטרפות
    Oct 2013
    הודעות
    1,325
    תודה!
    149
    הודה 279 פעמים ב 160 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: טיפים של אלופים - מהשטח

    אני מוסיף:

    תקלות ופתרונות

    * הרחפן מסבסב ו"נסחף" בציר הסיבסוב (YAW)
    - לבצע כיול מצפן GPS
    - לעבור זרוע זרוע ומנוע מנוע ולבדוק אם יש עקימות באחד הרכיבים, לא ישר לא מאוזן.

    * הרחפן מתהפך בהמראה או לא ממריא בכלל
    - לבדוק שוב התאמת מספור חיבורי המנועים אל בקר הטיסה
    - לבדוק סיבוב נכון של הפרופלורים
    - לבדוק סיבוב נכון של המנועים
    - לחפש את שם לוח הטיסה שלכם ואחריו המילים: motor layout בגוגל בכדי לקבל את האינפורמציה הנכונה למספור וסיבוב נכון של המנועים.

    * הרחפן רועד ומשקשק באוויר
    - כיוון של ערכי PID במחשב הטיסה והGAINנים
    - חיפוש בגוגל של שם לוח הטיסה + PID Tuning

    * נאזה - ב GPS בתנועה קדימה של הרחפן יש לו סטייה ברורה והוא לא טס בקו ישר.
    - כדאי לנסות לסובב את המצפן GPS בכמה מעלות בודדות בכיוון הנגדי לסחיפה בכדי לתקן את הסטייה.


    יש לנו כאן הזדמנות לתת מענה ראשוני לתקלות פשוטות יחסית ואשמח אם תוכלו להרחיב בנושא מהניסיון שלכם.

  30. #22
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    לב השרון
    הודעות
    2,469
    תודה!
    864
    הודה 541 פעמים ב 361 הודעות
    כניסות לבלוג
    6
    הוזכר
    5 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל Re: טיפים של אלופים - מהשטח

    בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
    לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/

  31. המשתמשים הבאים אמרו תודה לHagay על הודעתו:

    nitbeat (15-04-2014)

  32. #23
    תאריך הצטרפות
    Oct 2013
    הודעות
    1,325
    תודה!
    149
    הודה 279 פעמים ב 160 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Hagay צפיה בהודעה
    בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
    לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/
    וואו יכול להיות שעלית על הבעיה שיש לי.
    שמתי לב גם שטיסה ישרה ב GPS יש לה סטייה מסויימת שמאלה טיפה.
    ))))) אני אנסה את זה.

  33. המשתמשים הבאים אמרו תודה לnitbeat על הודעתו:

    Hagay (15-04-2014)

  34. #24
    תאריך הצטרפות
    Jul 2008
    מיקום
    היישוב רעות
    הודעות
    3,090
    תודה!
    0
    הודה 37 פעמים ב 28 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי Hagay צפיה בהודעה
    בארץ המצפן כמו הGPS של הנאזה ובקרים אחרים צריך להצביע 4.5~ מעלות ימינה (מזרחה) בכדי למנוע בעיות כמו toilet bowl (סיבובים כמו כשמורידים מים)
    לחישוב זריז http://magnetic-declination.com/
    אם האף של הכלי פונה דרומה אז 4.5 מעלות ימינה זה מערבה.
    ליאור זהבי
    www.youtube.com/i3dm

  35. #25
    תאריך הצטרפות
    Sep 2012
    הודעות
    1,559
    תודה!
    93
    הודה 218 פעמים ב 170 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה: Re: טיפים של אלופים - מהשטח

    ציטוט נכתב במקור על ידי ליאור זהבי צפיה בהודעה
    אם האף של הכלי פונה דרומה אז 4.5 מעלות ימינה זה מערבה.
    הממוצע הארצי הוא לא 4.2~ ?

    הנה טיפ חם מהתנור (אכלתי אותה עכשיו) :

    לא לשכוח לנתק צפצפה/מד מתח מה בטרייה בסיום שימושו בבטריה
    שיכלול, לא לשים באזר חלש על הבטריה כי לא תשמע כשתשכח במזוודה
    שיכלול, תזרקו את כל מדי המתח שיש להם צפצפה חלשה או לא עובדת, אחרי הרבה זמן הם גומרים את הבטריה.

    טיפ: כשמנסים להטעין והמטען מתלונן על שגיאת low voltage ולא מאפשר הטענה (אחרי שהמד חיסל את הסוללה), מעבירים ל nimh במטען ומטעינים טיפה, כ 30 שניות, לא יותר!!!! ואז ניתן להטעין רגיל, אם זה יעזור לסוללה או לא, זו שאלה אחרת..... זו לא סוללת הטסה אז גם אם היא תהייה חלשה זה טוב (למשקפיים) באוויר לא לסמוך על סוללות שעברו טראומה כזו או אחרת (עוד טיפ)

עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון

נושאים דומים

  1. תל אביב והסביבה לרגל הזכייה ב 3DM - מבצע של אלופים לקבוצה של אלופים!!!
    על ידי HeliCenter בפורום פורום אתרים מסחרים
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 26-07-2012, 11:37:23
  2. עידכון מהשטח - שטח הקריות
    על ידי guy1a בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 09-06-2011, 05:30:13
  3. קצת תמונות מהשטח
    על ידי Eytan58 בפורום פורום מכוניות
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27-04-2011, 23:05:57
  4. [מדליק] פרויקט 700 !!! תמונות מהשטח
    על ידי ziki בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 23-05-2010, 22:16:37
  5. [חדשות] ברנר - עדכון מהשטח 09-10-2009
    על ידי giluriel בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 09-10-2009, 09:21:57

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •