איך מודדים גודל ופיץ׳?
תודה.
איך מודדים גודל ופיץ׳?
תודה.
עם זכוכית מגדלת....
(כתוב בקטן)
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אני אנסה לחדד את השאלה שלו -
הכוונה היא לפרופ שהגיע מורכב על טיסן קנוי, לא היה רשום עליו כלום משום צד.
אם נשבר הפרופ, אפשר להשוות אותו לפרופ אחר ולזהות את הקוטר, אבל איך מודדים פסיעה?
גיא,
כל מד-פסיעה שנועד ללהבי הרוטור של מסוק, יכול למדוד גם פסיעה של מדחף.
הרי לך דוגמא למד פסיעה של מדחף, דווקא.
פיץ' בעברית זו פסיעה.
הפסיעה היא המרחק אותו יתקדם המדחף בסיבוב שלם סביב צירו.
לפי זווית-הלהב ביחס למישור המדחף, במרחק ידוע מהציר, ניתן לחשב כמה יתקדם המדחף כשאותה נקודה סבה סיבוב שלם.
אם ללהב זווית של 26° '34 ''12, במרחק 4 אינטש מהציר, הרי שהוא ייתקדם בסיבוב שלם מרחק של 12.56 אינטש וזו פסיעתו של המדחף.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 06-06-2011 בשעה 13:48:50. סיבה: המרת אינצ' באינטש.
ל נראה לי שהמטיס הממוצע יכול בכלל להתעסק עם מדידת פסיעה.
את הקוטר לעומת זאת קל מאד למדוד
וממילא אף אחד לא אומר שהפרופ המוצע במקור הוא האידאלי, ולכן יותר חשוב למדוד אמפר בזמן עבודת המנוע ומזה להסיק איזה שינוי, אם בכלל, נחוץ, ומה המטרה הסופית
רק בשביל ההבהרה, ככל שהפסיעה עולה, עולה המהירות התיאורטית, וככל שהקוטר עולה, עולה המומנט התיאורטי
למה תיאורטי? כי במציאות לכל מנוע יש את המיגבלות כוח שלו וכו', שמשפיעים על התוצאה הסופית.
ושוב, לא נראה לי שמישהו מכאן ירכוש מד זוית לפרופ או יחשב את הפסיעה
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
תקח 2 קופסאות ג'לי תות,תכין אותם בתוך דלי,סובב את הפרופ באיטיות ועם הפעלת כוח קטן ורציף, סביבי צירו סיבוב שלם.תמדוד עם סרגל כמה הפרופלור התקדם.
והופה קיבלת את הפסיעה.
גדעון,
לפחות מבחינה תאורטית, הפסיעה של מדחף היא אחידה לכל אורך הלהבים. האמריקאים קוראים לזה True helical pitch, כמושג.
זו הסיבה שהלהבים מפותלים סביב ציר הקוטר - הזווית קהה מאוד קרוב לשורשי הלהבים; והולכת ונעשית חדה יותר ככל שמתרחקים מהם.
אם תבחר שתי נקודות לאורך הלהב; האחת קרובה לציר המדחף והשנייה קרובה לקצהו, כל אחת מהן עושה מרחק משיקי שונה בעת שהמדחף סובב; אבל שתיהן צריכות להתקדם מרחק צירי זהה (לאורך ציר הסיבוב של המדחף).
כדי שזה יקרה, צריכה זווית ההטייה (לא כתבתי 'זווית-התקפה') של הלהב צריכה להיות הרבה יותר גדולה קרוב לציר-סיבובו, מאשר היא לקראת קצה הלהב.
לכן, כשמדובר במדחפים בעלי פסיעה זהה; אין זה משנה אם מדובר במדחף בקוטר 8 אינטש (8x8), או 34 אינטש (34x8). אם תבדוק בשניהם מהי זווית הלהב במרחק 4 אינטש מהציר, היא תהיה זהה מעצם היותה מוגדרת ע"י הפסיעה.
נערך לאחרונה על ידי DarZeelon; 06-06-2011 בשעה 13:46:55. סיבה: הוספת רווח.