בעיקרון המסוק שלי מכוון
אני אני רוצה לדעת איך מכוונים אותו עם המדידות של הפיטש
TREX500
יש לי את מד הפיטש
אני יודע שאמורה להיות זווית 0
וזווית 11
לא הצלחתי להבין לפי מה אני מסתכל לראות מה הזווית
תודה
בעיקרון המסוק שלי מכוון
אני אני רוצה לדעת איך מכוונים אותו עם המדידות של הפיטש
TREX500
יש לי את מד הפיטש
אני יודע שאמורה להיות זווית 0
וזווית 11
לא הצלחתי להבין לפי מה אני מסתכל לראות מה הזווית
תודה
אנחנו לא מפסיקים לשחק שאנחנו מזדקנים
אנחנו מזדקנים שאנחנו מפסיקים לשחק
כמה נוסחאות שכדאי לדעת http://www.efly.co.il/forums/showthr...9-%EC%E3%F2%FA
אולי זה יעזור:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=27186
מוטי.
מוטי ברטוב
הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
שלט פוטאבה 8FG - סקירה
Goblin570 3 Blades
Goblin380
"די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"
באופן עקרוני אתה צריך שהמסוק יישב על משטח מאוזן, הפלייבר גם צריך להיות מאוזן לחלוטין והלהבים פתוחים וישרים לגמרי. אח"כ אתה מסתכל על החלק העליון של מד הזוית ומתאים אותו מול הפלייבר.
המסוק לא צריך להיות על משטח מאוזן (כדי שיהיה יציב אך אין צורך במאוזן), נקודת הייחוס שלך היא הפלייבר ולא המשטח עליו מונח המסוק.
הכללים הבסיסיים הם:
1.מוט הפלייבר צריך להיות בזווית 0 ביחס למישור ייחוס ה 0 של מד הזווית שאתה עובד איתו.
2.עליך לדאוג שהלהבים יהיו פתוחים לגמרי וב 90 מעלות ביחס לבום כשאתה מבצע את מדידת הפיצ' ולא בשום מצב אחר.
תשמור על שני הכללים הללו ותקבל מדידה מדוייקת.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 31-10-2010 בשעה 09:33:54.
תודה רבה על העזרה
אחלה סירטונים
החכמתי
אנחנו לא מפסיקים לשחק שאנחנו מזדקנים
אנחנו מזדקנים שאנחנו מפסיקים לשחק
כמה נוסחאות שכדאי לדעת http://www.efly.co.il/forums/showthr...9-%EC%E3%F2%FA
אם הפלייבר לא יהיה מאוזן ביחס למסוק/לציר הראשי, הכיוונים לא יהיו נכונים. אני טועה?
לא הכי קל לבדוק את זה כשהמסוק מאוזן והפלייבר מאוזן? הרי הנטייה הטבעית שלנו היא לאזן ע"פ הסביבה שאנחנו מסתכלים דרכה או כלפיה ולמתחילים הכי קל לבצע את זה כשהמסוק עצמו מאוזן בתור התחלה.
זיקי, המשפטים שאתה משתמש בהם יכולים להיות קצת קשים לעיכול למתחילים, בעיקר המשפט הראשון - מהו מישור הייחוס של מד הזוית? ע"פ מה אתה יודע למצוא אותו? - לדעתי אם אתה משתמש במשפטים כאלה, אתה צריך גם להסביר אותם בשפה פשוטה.
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
ציקי ולא זיקי
לצערי אלעד אתה טועה
גם על משטח מאוזן המסוק לא יעמוד ישר לחלוטין (ציר ב 90 מעלות) עקב אי דיווק בחלקים אחרים כגון סקידים גומיות וכו..., אני מציע לך לבצע פעם בדיקה פשוטה עם מד פיצ' דיגיטלי ותווכח בסטייה בין המשטח לבין הבום ובכל מקרה עניין המשטח איננו רלוונטי.
הפלייבר צריך להיות בזווית 0 ביחס לקו ה 0 (הסרגל) של מד הפיצ' בלבד, לעולם אתה לא מכוון פיצ' ביחס למשטח עליו מונח המסוק או ביחס למשטח שאינו חלק ממד הפי'צ או חלק מהמסוק עצמו.
על כל מד פיצ' יש חלק או שפה ישרה לחלוטין כמו סרגל, בשלב המדידה עליה להיות מקבילה לפלייבר, זהו מישור הייחוס לביצוע המדידה.
ולא לשכוח להבים ב 90 מעלות ביחס לבום בזמן המדידה.
בפלייברלס לצורך העניין כשאין נקודת ייחוס 0 בראש מאפסים את נקודת ה 0 עם מד פיצ' דיגיטלי על פי הבום של המסוק לפני תחילת המדידה, שם גם חשוב למדוד כל להב מאותו הצד של המסוק דרכו כוייל מד הפיצ' על מנת לא לקבל סטיות כפולות אבל זה כבר נראה לי נושא לשירשור אחר.
נערך לאחרונה על ידי ziki; 31-10-2010 בשעה 19:38:08.
לגבי האיזון המושלם - נכון, כמעט אף פעם הציר הראשי לא יעמוד מאונך לחלוטין אבל זה מה יש ועם זה עובדים..
בדקתי שוב עכשיו, פלייבר מאוזן, פיטצ' ב 0 מעלות (סטיק אמצע באיידל) הכל נראה מתאים והזוית בסרגל נכונה (0 מעלות).
אם אני מטה את הפלייבר קצת אחורה, השפה העליונה של הסרגל לא מתאימה, איך אתה מסביר את זה?
נערך לאחרונה על ידי HeliDraco; 31-10-2010 בשעה 19:56:01.
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
בפלייברלס יש דמוי פלייבר שננעל עם בורג על ראש המסוק - בדיוק ב 90 מעלות לציר הראשי ואז באמת לא משנה מה מצב המסוק..
דרך אגב, בשביל זה במסוק עם פלייבר יש כלים מיוחדים לנעילת הפלייבר ב 90 מעלות לציר הראשי...
נערך לאחרונה על ידי ziki; 31-10-2010 בשעה 21:31:12.
ועוד איך יש לו תוכן
לא סתם למד הפיצ' יש שפה אחת ישרה, במצב שבו מד הפיצ' עומד על 0 מעלות והשפה הזו מקבילה לפלייבר הלהבים נמצאים ב 0 מעלות.
למי שיש ניסיון בכיוון של מסוק יכול להגיע לרמת דיוק גבוה מאד עם מד פיצ' פשוט ואת התוצאה ניתן לראות גם בכיוון טראקינג.
כל בדיקת הפיצ' מתבצעת בתלות הדדית בין הפלייבר שמותקן על המסוק לבין מד הפיצ' בלבד.
המשטח עליו יושב המסוק אינו לוקח שום חלק בכיוון הזה גם בכיוון ע"י מד פיצ' פשוט וגם ע"י דיגיטלי.
שימוש בפלס לכיוון פיצ' נראה לי מיותר לחלוטין.
היו לי כמה מקרים שבהם שפת ה-0 של מד הפיטץ' (המאופס) הייתה מקבילה לפלייבר, אבל הלהבים לא היו ב-0, פשוט כי הפלייבר עצמו לא היה מאוזן. או יותר חמור - אתה רואה זוית בין הפלייבר למד פיטץ' ולא יודע האם זה בגלל בעיית כיוון (אורך לינקים) או פשוט בגלל שהפלייבר ברח לך מאיזון.
אני מסכים שלמשטח שהמסוק עומד עליו אין השפעה על כיוון הפיטץ', אבל עדיין חושב שיש למצוא רפרנס ברור לאיזון הפלייבר (90 מעלות לציר הראשי או פילוס).
שוב- דעתי בלבד...
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
פלייבר מאוזן משמע אורך שווה משני צידיו של הציר הראשי, לנתון הזה אין משמעות בכיוון הפיצ' אלא לסימטריות מכלול הראש בלבד בזמן שהוא מסתובב ומהווה ג'ירו מכני ולכן פלייבר שברח לך מאיזון לא אמור לגרום לשינוי בפיצ'ים של המסוק בזמן מדידה או שאני לא הבנתי אותך נכון.
בנוסף כשניגשים לכיוון פיצ'ים מוודאים קודם כל שהאיפוס המכני של הלינקים של הראש מכוונים לאורכים הנכונים ומדוייקים ברמת כל זוג תואם.
אם אתה מסכים שלמשטח שהמסוק עומד עליו אין השפעה אז למה אתה משתמש בפלס? הרי שהוא מיותר לחלוטין.
דע לך שקיבוע הפלייבר ב 90 מעלות לציר רק נועד להקל עליך בבדיקת הפיצ' ולשחרר אותך מהצורך להחזיק את הפלייבר כשאתה מנסה להיות מקביל אליו עם מד הפיצ' זה כל תפקידו.
אם לא תצליח להיות מקביל לא תקבל תוצאה מדוייקת לעולם ולא משנה שהפלייבר נעול לציר או לא.
אוקיי, אני אשתמש במונח אחר - אגיד "אופקי" במקום "מאוזן".
אני מניח שאתה מסכים איתי שבזמן קביעת ה-0 בפיטץ' הפלייבר צריך להיות אופקי (מקביל לאופק) לחלוטין (או, לחילופין מאונך לציר הראשי של המסוק). כדי לוודא שזה באמת המצב עם הפלייבר אפשר (1) לנעול אותו ב-90 מעלות לציר הראשי כמו שאלעד מציע או (2) לבדוק עם פלס שהפלייבר אופקי לחלוטין ולקבע אותו במצב הזה (במקרה הזה, אגב - כן חשוב שהמשטח יהיה אופקי, אחרת יש סיכוי שהפלייבר יהיה אופקי, אבל לא מאונך לציר הראשי). אם לא תוודא שהפלייבר אופקי ומאונך לציר הראשי - הפיטץ' בלהבים באמצע הסטיק עלול שלא להתאפס גם אם קו 0 במד הפיטץ' יהיה מקביל לפלייבר (כפי שגם קרה לי כמה פעמים - ומזל שראיתי את השגיאה בזמן). בהעדר רפרנס חיצוני (פלס או מד זוית שיוודא שאתה מאונך לציר ראשי), תצטרך למקם את הפלייבר לפי העין - ומהניסיון שלי, זה בלתי אפשרי כמעט לקבע אותו במדויק בצורה הזאת.
מקווה שזה הבהיר קצת...
הרוטור הוא רק מאוורר ענק - עצור אותו ותראה איך הטייס מזיע...
ואדים
Mikado Logo500 3D-FBL "Mjollnir" ;R617FS;3XBLS451;Microbeast+BLS251;CC Phoenix Ice 100A+Scorpion 1100KV; WR Mini Hercules BEC
Great Planes Super Sportster EP
Futaba 7C 2.4GHz
ציקי, אתה לא טועה אבל מתכוון לזוית אחרת של ראיה.. - לפני שאתה מודד את הזוית, האם אין חשיבות לאיזון (לא, אני לא מתכוון לאיזון המשקלי אלא לאופקיות שלו..) של הפלייבר ביחס לציר הראשי? לדעתי החשיבות פה מכרעת ואני לא מבין למה אתה מתעקש שלא..
כל הזמן הזה אנחנו מדברים על חשיבות מיקום הפלייבר ביחס לציר הראשי לפני המדידה ואתה מדבר על מיקום הפלייבר ביחס לסרגל..שים לב אפרים..
פתחתי. אתה טועה.
אל תצהיר, תסביר במה בדיוק.
היכן כתוב או מצויין להניח את המסוק על משטח מאוזן בזמן הבדיקה או שיש צורך לפלס את הפלייבר ביחס לאופק?
כל הכיוון מתבצע בשמירה על שני כללים בסיסיים אותם ציינתי בתחילת השירשור:
בדיקת הזוית בין הפלייבר לבין הלהב בלבד ובדיקת הזווית כשהלהבים ב 90 מעלות לבום.
תטה את הפלייבר מעלה ומטה והלהב יטה באותו היחס לכן אין שום משמעות לעניין הפילוס, זו מערכת סגורה עם יחסים קבועים.
אלעד, מדובר במשהו בסיסי ביותר.
אין ספק שבדיון הזה ציקי צודק לגמרי
זוית הלהב נמדדת בין הלהב לפליי בר וזה ניתן להעשות גם כשהמסוק עומד על משטח אלכסוני, ואפילו כשהפליי בר מוטה (קלות) בזוית שאינה 90 מעלות לציר
כמו כן יש לבדוק ולקחת בחשבון את החופש בין הפליי בר לתנועת הלהב ולמצע את התוצאה.
וכשהכיוון של זויות הלהבים נכון, המסוק יורד משולחן העבודה עם טראקינג מושלם, וזה הבוחן לדיוק בכיוונים
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
תיזהר עודד, עוד יגידו בסוף שאנחנו חברים![]()