באמת תצורה מוזרה להתקנת המנוע
ובאמת נראה שהמנוע ידחוף את הטיסן כלפי מטה, אבל ככל הנראה יגרום למומנט הרמת אף - אחרת הטיסן הזה לא היה יכול לטוס...

ולגבי השאלה על מיקום המנוע והשפעתו -
כאשר כוח המנוע לא מכוון ישירות למרכז הכובד, המנוע מייצר מומנט מרים/מוריד אף - זה הוא מומנט שמסובב את הטיסן כמו נדנדה (כמו שאייל אמר)

צריך להבין שהרמת אף, לא אומרת בהכרח שהטיסן יטוס למעלה, בדיוק כמו שכשמושכים הגה גובה למעלה, הטיסן לא בהכרח עולה (על סף הזדקרות למשל)

דמיינו שתוקעים שיפוד בגוף הטיסן מהצד (מקביל לכנף), השיפוד עובר בדיוק דרך מרכז הכובד והטיסן תלוי עליו באוויר ויכול להתנדנד עליו.
עכשיו, החזיקו את הטיסן בנקודה שהמנוע נמצא ותדחפו/תמשכו בהתאם לכיוון הכוח שהמנוע מפעיל.
קל להבין שבחלק מהמקרים הטיסן יסתובב סביב השיפוד - ירים אף או יוריד אותו.
כל זה תלוי בכיוון הכוח של המנוע, ומאיפה הוא מופעל על הטיסן ביחס למרכז הכובד (השיפוד).

אם כיוון הכוח הוא בדיוק לכיוון מרכז הכובד (או לכיוון ההפוך), לא יהיה מומנט מרים/מוריד אף.