בעקבות כניסה של חבר לתחום הטיסנים אני מחפש למצוא לו טיסן למתחילים, באופן מובן ישר הלכתי על הaxn , עד שנאמר לי שעדיף הבליקסר...לא מצאתי ברבה חומר באינטרנט על הבליקסר ורציתי לדעת את דעתכם...
מה היתרונת / חסרונות של כל אחד מהם...
תודה
בעקבות כניסה של חבר לתחום הטיסנים אני מחפש למצוא לו טיסן למתחילים, באופן מובן ישר הלכתי על הaxn , עד שנאמר לי שעדיף הבליקסר...לא מצאתי ברבה חומר באינטרנט על הבליקסר ורציתי לדעת את דעתכם...
מה היתרונת / חסרונות של כל אחד מהם...
תודה
בכבוד רב דניאל ג'וזף Daniel Joseph
Spektrum DX7 2.4
GAUI Hurricane 425
TREX 600 Nitro
ESKY King 3
Blade McpX
Mugi
F/A-18 Edf
Gaui X330 Quad
מדריך להכנת ספק כח תוצרת ביתית:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25973
שרשור בנייה הוריקאן 425:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=27886
הביקסלר הוא העתק של האיזי סטאר.
די דומים, לדעתי לביקסלר יש תכונות דאיה טובים יותר בזמן שה-AXN מהיר יותר.
דניאל אולי לא מצאת על הBlixer אבל בטוח היית מוצא על הBixler...
Golan (22-08-2011)
קצת הסטוריה:
בזמנו האיזיסטאר נחשב לטריינר המוביל, עם איכויות טיסה מדהימות, אבל גם יקר, גם ללא מאזנות, ולמתחיל היה קשה להסתדר עם בניית מאזנות.
ולמרות זאת הוא היה הטיסן המומלץ ביותר למתחילים.
אז נכנס הAXN לשוק, קטן יותר, איכויות טיסה שנופלות בהרבה (ממש בהרבה) מהאיזיסטאר, אבל גם זול, ולא צריך לבנות מאזנות.
בעקבות כך שיצא לי להטיס את הראשון שנחת בארץ, ונוכחתי שהוא טס סביר, המלצתי למתחילים לרכוש אותו, וכך הוא רכש את מעמדו כטיסן מתאים למתחילים.
לאחרונה נכנס לשוק הBIXLER, שהוא העתק של האיזיסטאר, ויש לו מאזנות מובנות
זה מחזיר מיד את הגלגל אחורה, והופך את הAXN לרכישה מיותרת לחלוטין עבור מתחילים. נגמרו הסיבות שבגללם היתה הצדקה לקנות אותו.
אין בכלל מקום להשוואה בין שני הטיסנים, ומחירם מאד דומה.
לביקסלר יש מהירות טובה ביותר עם המנוע שהם מספקים (להפתעתי הרבה, כי מהנתונים זה היה אמור להיות מנוע חלש), ומי שישים מנוע אחר, יקבל מהירויות שיהיו גבוהות מהAXN עם מנוע ערסי (ויש מבחר רב של מנועים מתאימים לחובבי מהירות)
אין לAXN שום נקודת יתרון בשום תחום על פני הביקסלר , רק חסרונות לעומתו
כמו כן מי שירצה להטיס הטסת דאיה, גם שם אין מה להשוות, הביקסלר ישב בצורה סבירה בטרמיקות (רק סבירה, בכל זאת זה לא F5J) בעוד שהAXN בקושי שורד טרמיקה חזקה.
היציבות, השליטה וקלות הניהוג של הביקסלר עולות בסדרי גודל על הAXN.
בקיצור, אין אפילו נקודה אחת שבגללה מתחיל נבון יעדיף את הAXN
היחידים שירכשו את הAXN היום זה החברה שמנסים בכוח להפוך אותו לפיילון(מהיום ייקרא שמם בישראל: "מנסרי הכנפיים")
(מי רוצה להשתתף איתי בתיכנון ובניית הוטליינר?)
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
שמע אייל אתה חד מתמיד בזמן האחרון...
מה אני יכול לעשות האייפון על דעת עצמו שינה לי... תהיה בטוח שאני יודע מה לחפש
בכבוד רב דניאל ג'וזף Daniel Joseph
Spektrum DX7 2.4
GAUI Hurricane 425
TREX 600 Nitro
ESKY King 3
Blade McpX
Mugi
F/A-18 Edf
Gaui X330 Quad
מדריך להכנת ספק כח תוצרת ביתית:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=25973
שרשור בנייה הוריקאן 425:
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=27886
וחשוב גם להדגיש בפעם המי יודע כמה, שהאיזי סטאר אינו "זקוק" למאזנות, וטס מצויין בלעדיהן כך הוא תוכנן ע"י אנשים שמבינים באוירודינמיקה קצת יותר ממלומדנו.
שחלילה לא יווצר הרושם שמי שחפצה נפשו באיזיסטאר "חייב" לקחת בחשבון שיהיה עליו לבנות מאזנות.
רק חובה לא להשתמש בפרופ המסופק בחבילה אלא לשים פרופ 5X5 או 6X4 של חברה סבירה.
(או בעברית ביקסלר עם הסט אפ המקורי טס מעולה עם הפרופ המקורי של הAXN)
אהה כן, חובה !! לקחת ציאנו דליל ולעבור על כל התפר של הגוף מסביב - הדבק המקורי זה דבק מסוסים מתים.
והמלצה (חמה !) לחיזוק כנפיים למי שלא אוהב נפנופים, ביצוע הדבקה סביב הכנף בסרט סיבים טסה. (כרמי אנא העלה תמונות).
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
נערך לאחרונה על ידי alon.chteyn; 22-08-2011 בשעה 23:36:43.
For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return
(Leonardo da Vinci)
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
מסכים עם עודד
עדיף BIXLER
האם אפשר לחבר לביקסלר גלגלים? האם במידה ויחוברו לו גלגלים יוכל להמריא בנסיעה על המסלול ולא רק בזריקה?
ראיתי טיסן טריינר שממש דומה לו, עם גלגלים.
Gil Friman
-------------------------------
T-rex 600esp FBL
רחפן f450 fpv
MS Composite Swift II
Mountain Models EVA Sport
Hitec Aurora 9
אפשרי אבל מטופש להוסיף לו גלגלים, זה כמו שתשאל אם אפשר לשים לססנה כנף ארוכה מאוד של דאון.
זה לא שזה לא יטוס - זה פשוט יטוס פחות טוב מססנה ופחות טוב מדאון.
אפשרי בהחלט וגם יטוס לא רע. הערך המוסף שאני רואה בהוספת גלגלים לטיסן שכזה(מתחילים) הינה היכולת ללמוד להמריא ולנחות באמצעותם כהכנה לטיסנים הבאים(אם כי הליך הנחיתה כולל ההצפה דיי זהה למעט העובדה שהטיסנים מהמשפחה הזאת מסרבים לנחות, דואים משהו)
בכל אופן אני בשלבי סיום של פרוייקט ה FPV שלי, ובביקסלר שאני בונה הכנתי אופציית גלגלים(נראה לי יותר נחמד להסיע על המסלול ולהמריא ״מתוך״ הטיסן) אגב, 4 ברגים זה כל מה שנדרש על מנת לחזור לתצורה המקורית, והתשלום לא כל כך גדול במשקל.
אני אפתח שרשור בניה ככל הנראה מחר בערב בפורום FPV.
ערן
יואו יצא לך ממש יפה , יש אפשרות לקישורים לקן נסע ולגלגלים , והסבר על איך חיברת , תודה רבה !
החיים כל כך יפים, תהנו מהם !
מוכרים גלגלים מותאמים במיוחד לתאום שלו האיזיסטאר
קישור
נראה כמו שיטה מצויינת לקרוע לגמרי את תחתית הטיסן בכל נחיתה עדינה לתוך שיח.
ערן אנחנו כנראה מתייחסים אחרת ליכולותיו של המתחיל הממוצע.
אין דבר יותר מיותר מגלגלים לטיסן הזה, במיוחד עבור מתחיל
העדר גלגלים זה אחד מהיתרונות הגדולים של הקונספט.
לימוד המראה ונחיתה במסלול זה אחד הדברים הזניחים שיש ללמוד בטיסן הזה, יכולות הטיסה שלו רבות וניתן ללמוד ממנו כל כך הרבה דברים אחרים, וכשתעברו ממנו לטיסן גלגלים תמצאו את עצמכם יודעים לבצע את זה בתוך זמן קצר ביותר
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
אין לי כל כוונה להכנס לוויכוחים אינסופיים לגבי האם כדאי או לא להוסיף גלגלים לטיסן הזה(עבור מתחיל)
אני החלטתי שעבורי זה מתאים וכך פעלתי, אגב אני לא מטיס מתחיל
בכל אופן הנה קישורים לחומרים והסבר קצר איך אני הרכבתי אותם בטיסן:
כני נסע -
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=3856
גלגלים - (שימו לב להערה כי אין התחייבות בנוגע לצבע הספוג שחור או כחול)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=9832
אופן ההכנה:
אצלי בטיסן הכנתי "מגש" מדיקט תעופתי מצופה בוולקרו על מנת למקם את כל האלקטרוניקה הנדרשת עבור FPV ובנוסף חיזוק מבני לרוחבו של הגוף.
עבור כני הנסע יצרתי מדיקט תעופתי(5 מ"מ) תושבת וחיברתי את כני הנסע עם 2 ברגים לכל כן.(אפשר שלושה לכל כן נסע)
המגש הודבק לטיסן ומתחתיו מיקמתי את התושבת של כני הנסע כך שלמעשה הברגים עוברים דרך התושבת ודרך ה"מגש"(כמעט עד הסוף).
את כני הנסע מיקמתי קצת לפני שפת ההתקפה של הטיסן, מרכז הכובד של הטיסן צריך להיות 60 -70 מ"מ משפת ההתקפה(לא ממש בטוח אם זה המקום האידאלי, פשוט נראה לי נכון)
אם הייתי מתחיל בתחום ההטסה הייתי משתמש באומים ננעצים ובברגים יותר מסיביים מאלו שעשיתי בהם שימוש על מנת לספוג נחיתות קשות יותר.
ועכשיו התמונות:
ה"מגש" -
כני הנסע מחוברים לתושבת -
מורכבים -
![]()
בניית טיסנים והדרכת בנייה והטסה הטסה למתחילים בכל גיל.
יעוץ טלפוני חינם
ריכוז מידע. כאן תמצא תשובות להמון שאלות:
http://www.efly.co.il/forums/showthr...%E9-%F2%E5%E3%
עודד- 0525-454380 (לא לשלוח SMS, עונה רק לשיחות )
https://www.facebook.com/profile.php?id=100007080663110
טוב, לא ניכנס לויכוחים על טיסן גלגלים שיותר מתאים למתחילים...![]()