מסכים עם גדעון, לקבל את הבסיס, הכי טוב עם טריינר.
טיסנים קלים יותר ו\או "הקלות" של מייצבים לא ילמדו אותך התמודדות עם מצבים אמיתיים. ואז, שתתקדם לטיסן מתקדם תמצא שחסרים לך כלים בסיסיים שיעזרו לך להתמודד עם טיסנים פחות סלחניים.
לדוגמה, ריצת המראה ארוכה או נחיתה מהירה וארוכה - התמודדות עם שמירת קו מסלול, התמודדות עם אפקט קרקע, תכנון נחיתה ארוכה שהטיסן יעצר במסלול, שימוש בהגה כיוון והמנעות מהזדקרות.
טיסן 3D מאוד סלחן. המראה ונחיתה על מטר מסלול.
טיסה עם מייצבים תפצה על כל התנהגות חריגה אבל נורמאלית של כלי הטייס, מגניב, אבל שתטוס בלי, תגדיל את סיכון הריסוק.
שימוש במייצבים היום בטיסני 3D או F3A זה טרנד שנועד לעזור לך לבצע תרגילים בצורה יפה ומדוייקת יותר אבל ממש לא ללמוד להטיס. ההפך הוא הנכון.
בנוסף, שימוש במייצבי טיסה, או bailout בעיקר במסוקים, נועד להציל אותך ממצבי קיצון או חשש לריסוק ולהחזיר אותך לטיסה יציבה או מצב טיסה מיוצב.
"חיסכון בטיסנים"? שטיסן אחד יעשה את הכול? הלוואי שהיה משו כזה ... זה יותר תרופה שתחסוך מאיתנו לקנות עוד ועוד ולמנוע ממנהל הבנק טלפונים מיותרים

בכול מקרה, מה אתה מדמיין? לקנות מוסטנג סקיילי יפייפה, לשים עליו מייצב טיסה ולתת למתחילים להטיס? מוסטנג גם עם מייצבים לעולם לא יהיה טריינר - לא קל להטסה ולא נכון ללימוד בסיסי.
ועוד משו, כל הכיף זה מגוון טיסנים, אנשים נהנים מהקנייה , בנייה , ה"לוק" של הטיסנים השונים, לכן גם בהיבט הפסיכולוגי (אם אפשר לתאר זאת כך, גיל?

) זה לא יתפוס.