ציטוט נכתב במקור על ידי DarZeelon צפיה בהודעה


ליאור,


בכל הנוגע להפעלת מנועי טיסנים, אני מתוך בחירה לא פועל על-פי המלצות היצרן באופן עיוור וגם לא ממליץ לאחרים לעשות כן...

אם תקרא את הוראות ההרצה של רוב מנועי OS, למשל, תגלה שהן ערוכות על פי הצרכים של מנועים בעלי טבעות-בוכנה ... כלומר שלמנועי ABL/ABN, המהווים את רוב השוק של חברת OS, השיטה המתוארת במדריך אינה מתאימה.

היבואן האמריקאי של OS, כתב את ההוראות האלה, ב-Q&A שלו...
הוראות אלה סותרות בעליל את הכתוב במדריך המצורף למנוע.
הן מנוסחות כך כי ההוראות במדריך עלולות, לדעתם, להזיק למנוע ולבטח לא תמקסמנה את תוחלת-חייו...

אז, לפי אלו 'הוראות יצרן' לפעול; אלה של האנשים הטכניים, או אלה של אנשי השיווק, המעוניינים שתחליף חלקים בתכיפות יתרה?


בנוסף, אם תקרא את מידות המדחפים המומלצות ע"י OS, למנוע ה-55 שלהם, תראה את זה: Recommended Props: 12x7-8, 13x6-7
...

האם תעז להשתמש במדחף 13x7 על המנוע הזה? אני בטוח שלא...

ההמלצות מקורן לא במחלקה הטכנית של היצרן, אלא, כנראה, במחלקת העיתונות ויחסי-הציבור...
מטרתן; לשמור על אתרי הטסה, באמצעות הפחתת הרעש... לשמור על המנוע? אל תצחיק אותי...

דר עד כאן דיברת לעניין חבל שתתחיל עם ספקולציות ללא שחר ובסיס.
את תיאוריית הקונספירציה אפשר להשאיר לחברה של NASA עם הנחיתה על הירח, היתה - או לא?

אחת הבעיות שלנו כציבור טיסנאים היא שאנחנו יודעים יותר טוב מכולם - כולל מהיצרן עצמו, שהרי בטוח "רוצה לדפוק אותנו". אותה גישה שמאפיינת אותנו כציבור גם ברכישות בחנויות בארץ, אותה גישה שדפקה אותנו וכנראה עוד תדפוק אותנו רבות.
לפעמים מיטשטש לאנשים הגבול הדק שבין צרכנות חכמה ללכת עם הראש בקיר.
ולענייננו, תרצה או לא - אני על יצרן אוסטרי משובח כמו WEBRA סומך בעיניים עצומות.
לא הייתי שותף בתהליך ההנדסה או הייצור של המנוע שלהם ולכן אני סומך על אלו שכן היו שהם יודעים מה הם עושים/ממליצים. אם חשקה נפשי בניסיונות כאלו או אחרים - אין עם זה שום בעיה, ואף אני מבצע כאלו בעצמי לא מעט!! אך מידת ההגינות אומרת לשמור את הניסויים הללו לכיסי, ולא להמליצם לאנשים אחרים תוך גרימת נזק פוטנציאלי לציודם ו/או לכיסם של אלו שיקחו את המלצתי.

לילה טוב,
ליאור