הפאסר המריא
טס מדהים, שניות ספורות של מנוע ופשוט לא רוצה לרדת.
הספיק אפילו להינזק קלות, עבר תיקון ושידרוגים.
לא אלאה אתכם בענייני ההטסה אבל יש לא מעט טיפים חשובים ביותר בבנייה שלו:
נתחיל מהחרטום:
חייבים להחליף את מחזיק הפרופ במחזיק קולט אלומיניום, הפלסטיק המקורי עם הברגים מייצר וויבראציות ולא ננעל היטב
קונים אצל הסיני את זה:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idProduct=7839
לא משתמשים בספינר עצמו. מקצצים מהספינר הפלסטי הלבן המקורי את הצלעות הפנימיות ופשוט מלבישים אותו על זה, זה מתיישב פיקס ללא כל מדרגה
תושבת מנוע:
את התושבת המקורית יש לנקות היטב מגרדים, לשייף פינות, ולזרוק לפח
בניתי תושבת אלומיניום משני לוחות 1 מ"מ עובי- אחת פנימית לגוף ואחת חיצונית. כשבניתי רק שכבה אחת בנחיתה הראשונה שבה החרטום נגע באדמה התושבת השתחררה ממקומה.
כשיש שתי שכבות אלומיניום עם אפוקסי ביניהם , לא הדבק מחזיק את העסק במקום אלא הלחץ על הסנדוויץ' שמקבע את זה למקום, התוצאה מושלמת.
המנוע:
מנוע מושלם, מושך אנכית לגמרי ובקלות עם פרופ 10X6 מהסיני (כשאחליף אותו בפרופ יקר בטח יחול שיפור ) ונכון לעכשיו לא רואה סיבה להחלפתו.
http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...idproduct=5688
בטיסן הזה מרכז הכובד יוצא קדמי מדי ולכן כל גרם שיוסר מהמנוע משמעותי. הדחף הסטטי נמצא בסביבות 1 ק"ג עם סוללה מלאה לגמרי ויורד טיפה אבל לא יורד מתחת ל900 גרם שזה מספיק ביותר.
בין המנוע לשאר התכולה יש קורת בלזה קטנה שמונעת מגע מקרי של חויטם עם החלק המסתובב של המנוע-מודבקת בנגיעת דבק חם וקלה לפירוק בעת הצורך (חובה)
חיבור הכנפיים לגוף:
קורת החיבור בין הכנפיים עוברת בתוך הכנף בצורה לא מספקת מבחינת החוזק, זה נשבר בנחיתה הראשונה שלא היתה טובה.
הגדלתי את הקדח בכנף עם מקדח ארוך והשתלתי צינורית אלומיניום (כי זה מה שהיה לי בבית-אפשר גם קרבון) כשהיא קבורה בתוך הכנף בהרבה אפוקסי.
הקוטר הפנימי של הצינור זהה לקוטר החיצוני של מוט החיבור המקורי.
זה שידרוג חובה, אל תתעצלו.
כמו כן ישנם חורי חיבור הברגים שהם סתם קדח בבלזה דקה וחלשה. הגדלתי גם שם את הקדח מ4 ל5 מ"מ והשתלתי שם פטריית אלומיניום מודבקת באפוקסי.
אין יותר פשוט מהכנת הפטריה הנ"ל: קונים בהום סנטר מסמרה רחבת ראש 5מ"מ (עלה לי בסביבות 2 ש"ח), מוציאים ממנה את מוט הפלדה ומגדילים את הקדח הפנימי ל4 מ"מ .
חותכים אותה לאורך כעובי הכנף בנקודה הנ"ל, מקלפים את הציפוי פלסטי מאותו איזור שיידבק לבלזה ולא לציפוי (מאד חשוב) וגם את זה מדביקים באפוקסי למקום.
דבר נוסף חשוב: התקשיתי מאד בטיסן הזה לזהות מצבים ממרחק, לכן שמתי מתחת לכנף פסים רחבים לזיהוי. זה עדיין לא מספיק עבורי
תושבות הסרוואים:
בתוך מכסה הפלסטיק הלבן ייצרתי מסגרת בלזה דקה, זה מייצב מאד את המערכת והבלזה הודבקה ב CA
את החורים לברגים חייבים לקדוח (1 מ"מ) אחרת התושבת מהעץ נשברת (חרא של עץ)
את מכסה הפלסטיק מצפים מבפנים בצלוטייפ, כנ"ל את הסרוו" ומדביקים בדבק חם.
חיבור הגה הגובה לגוף:
לאחר הדבקת שני חצאי הגה הגובה (באפוקסי בלבד), מייצרים מחתיכת בלזה קורה משולשת שמתיישבת במדוייק בחיבור ביניהם. מעגלים את הקצוות, מניחים במקום המיועד ומסירים בדיוק מתחתה את הציפוי הפלסטי (חשוב מאד) ומדביקים את הבלזה הנ"ל למקומה (דבק נגרים-פלסטי-אצטון-אפוקסי- רק לא CA).
קודחים קדח 4 מ"מ בערך במרכז אבל חשוב מאד שיהיה ניצב לקרקע ככל האפשר, ממקמים את זה במקום המיועד ואז קודחים דרכו גם בגוף (4 מ"מ).
לוקחים אום מתכת, מלחימים לה מוט 0.8 מ"מ פלדה ארוך (אל תגידו אי אפשר-אפשר) ואת זה משחילים לתוך הגוף ומבריגים את המייצב כיוון למקומו עם בורג שקוצר למידה הרצויה (כמובן פלסטי).
את שאריות מוט הפלדה שנותר מחוץ לגוף קוצצים (בלי התוספת הזאת בלתי אפשרי להשחיל פנימה את האום).
לארח מכן מייצרים מגלש מבלזה קשיחה ומדביקים מתחת לכל המיכלול (גם על זה לא לוותר בשום אופן).
יש לוודא שמרכז הכובד הוא לפחות בשליש הקדמי ולא קדמי יותר. עוד לא ניסיתי אחורי יותר אבל באופן טבעי זה יצא קדמי מדי והוספתי משקולת בזנב (5 גרם)
סוללת 1000MAH
בקר 30A
ואיך לא- ארגז נשיאה:
נזקים רבים מתרחשים בשינוע, ארגז טוב מקל מאד על החיים. קצת פוליגל ודבק חם, ויש לכם ארגז לתפארת. תנו לתמונות לדבר
לסיכום: (תשאלו את אריה,הוא הטיס את הטיסן שלי)
שווה הרבה יותר ממה שעלה לנו, שווה להשקיע בו את מה שצריך ולא להתעצל, זה דאון אמיתי ומשובח.
תוספת חדשה לשירשור:
קורת הקרבון המחברת בין שני הכנפיים נמעכת בקלות ונסדקת לאורכה.
אני הכנסתי פנימה קורת קרבון מלאה שהיתה לי בבית,והכל הודבק באפוקסי שממלא את כל החלל הפנימי.
זה הליך חובה לפני התחלת השימוש.
למי שאין קרבון מתאים, בהחלט יכול להסתפק בשיפוד עץ ובלבד שכל הנפח הפנימי העודף ימולא באפוקסי.
גם ללא שיפוד, מילוי באפוקסי של כל החלל הפנימי של הקורה יעשה את העבודה.
המטרה היא למנוע מעיכה ולא לשפר את העמידות לכפיפה (בזה הקורה מאד חזקה)
תוספת חדשה לשירשור מה15.3.2011
ביצעתי דיהדראל לטיסן הזה
מכנף שטוחה לגמרי הוא הפך להיות כנף V
התהליך כזה:
קונים קורת קרבון 6 מ"מ עם קוטר פנימי 4מ"מ (בארץ)
קונים מוט פלדה 4 מ"מ (גם זה בארץ)
יוצרים מהפלדה מוט מכופף מעט
את הקרבון מדביקים באפוקסי לתוך הכנף,וזה פותר לגמרי גם את בעיית חולשת החיבור המקורית
על פרופיל הקצה מדביקים בלזה 3-4 מ"מ, ומשייפים שיפוע מתאים
בגוף הטיסן, במקום שבו נוגעת הכנף בגוף מדביקים פסי בלזה 1.5 מ"מ לכל האורך עם כיוון סיבים ניצב לגוף (לאורך הכנף)
על השיפוע בצורת V שמונע תזוזת הכנף על הגוף יש להדביק בלזה כדי שיתאים למבנה החדש, בערך 2 מ"מ עובי
ובזה זה מסתיים
עקב מזג האויר לא יצא לי לבדוק את זה, אני מקווה שזה ישדרג ביותר את הטיסן.
הדבר הכי חשוב שזה לגמרי הפיך, פשוט מכינים עוד מוט פלדה באורך הנכון רק בלי כיפוף