למי שאין 10 דקות לצפות בסרטון הנה סיכום:
בלה בלה בלה, בלה בלה בלה בלה.... זה לא אני זה אתם!
ויש גם אומרים יאדה יאדה יאדה
למי שאין 10 דקות לצפות בסרטון הנה סיכום:
בלה בלה בלה, בלה בלה בלה בלה.... זה לא אני זה אתם!
ויש גם אומרים יאדה יאדה יאדה
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
השאלה היא איך שאר הבקרים עם ה RTH מתפקדים בהשוואה לנאזה.
הרי אף בקר לא חסין מ FLY AWAY. האם הנאזה מתפקדת יותר או פחות טוב משאר הבקרים?
אם שאר הבקרים מתפקדים משמעותית יותר טוב, אז ברור שהבעיה אצל DJI.
אם לכולם יש בעיה דומה אז הבעיה גם אצל DJI, אבל אי אפשר להגיד שהם ספציפית עושים משהו לא נכון.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4
!Fly FPV - Don't be a LOSer
איזה פתרון מגוחך לחכות 10 שניות במקום לתקן את זה מהיסוד ולדאוג שהפרעות לא ישפיעו בצורה כזו... ב 10 שניות הוא ימצא אותו באפגניסטן כנראה.
Sent from my GT-I9500 using Tapatalk
הסיכוי שישהו הפרעות ל 10 שניות..... ייתכן....
הסיכוי שיהיו הפרעות שיתפרשו לפקודה ולידית לכיוון מסויים נאאה לי מופרך בשלטים של היום שקופצים בין ערוצים וגם יש צימוד (bind) ביו המקלט חמשדר, אלה אם כן השלט של dji לפנטום הוא ממש גרוע כמו מכוניות צעצוע עם שלט שאי אפשר להביע יותר מאחת כי כל השלטים שולטים על כל המכוניות..... וגם אופציה שבהפרעות יישאר במצב האחור בשלט לא סבירה כי זה אמור להתפרש כנתק, השלט משדר את מצבי כל הערוצים כל הזמם ולא רק שינויים לכן אמור להיות מופעל failsafe...... בקיצור תגובה לא רצינית.
והעובדה שאנשים יוצאים מהFLYAWAY בהעברה למצב ידני בכלל שוברת להם את התיאוריה המופרכת הזו
ב-APM לא קרה לי אף פעם תופעת FLYAWAY
בלההה בלההה
טיסנים:
MultiPlex FunJet
MultiPlex Stunt Master
MS Swift II
Horizon Hobby SpitFire
FPV miniskywalker
Hummer 3D
Micro Plane
מסוקים:
Gaui X4
Align Trex-150
Blade mCPX
רחפנים:
NovA with APM
250 Racer
Hubsan X4
Blade nano qx
EAchine 3D
זו תופעה שייחודית לפאנטום או לבקרי נאזה באופן כללי?
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay
האם מישהו שמטיס רק במצב ידני יחווה פעם FlyAway ?
אם התשובה היא בהכרח לא - זה אומר שהמקור נובע משני המצבים האחרים.
תחושת הבטן שלי שאם הייתה סטטיסטיקה:
רב מקרי הבריחה היו במצב GPS, מספר נמוך ב Attitude, ומספר נמוך מאוד אם בכלל ב Manual.
מה שאני לא מבין למה המטיס מאבד את השליטה - כמו ב FAIL SAFE ?
אם נגיד הflyaway נגרם ע"י GPS שגוי למשל או משהו בחיישנים שולח מידע מוטעה והמחשב מחליט לבצע סט פעולות לא רצוי,
לא מבין למה המטיס מאבד שליטה על הכלי.
עד כמה שהבנתי מדיווחים של אחרים, זה במצב GPS כי זו השפעה על הסנסור של הGPS ואין איבוד קליטה, כך שהוא לא נכנס ל Failsafe.
הGPS כנראה שולח פקודות שגויות ולכן ההמלצה להכניס מיידית למצב ידני ולנסות להשתלט על הרחפן
nitbeat (11-12-2013)
זה אומר שתוצאות הFlyAway רק מחמירות עם הזמן, שעוד ועוד אנשים לא טורחים להתאמן על טיסה במצב ידני,
וכשמשהו משתבש והם נדרשים להסתמך על רפלקסים (שאין להם) בכדי לתקן את המצב.
אני חושב שזאת חובה לדעת להטיס את הכלים האלה במצב ידני - אי אפשר להסתמך רק על המחשב טיסה.
זה כמו שאתה לא מושיב מטיס מזל"ט ואומר לו:
בוא שב תרגיש בנוח המזל"ט טס לבד הכל טוב ויפה, דרך אגב זה הג'ויסטיק שם במרכז מקווה שלא תזדקק לו.
guyst (11-12-2013)
בד"כ במצב כזה הכלי תוך שניה מתרחק למרחק כזה שלא ניתן לזהות מצב ובלתי אפשרי להטיס אותו במצב ידני ולכן האופציה היחידה שנשארת היא להסתמך על FAIL SAFE שלא עוזר.
אולי כן ואולי לא כל כך מהר - בכל מקרה כדאי שתיהיה לך את היכולת להשתלט עליו חזרה בביטחון לעומת האלטרנטיבה שבה תיכנס לשוק.
אני מעיף אקרו לאחרונה - צימצמתי את המצבים שאני מאבד אוריינטציה כמעט לאפס, זה קורה לפעמים אומנם,
אבל אני מרגיש ביטחון בלפתור המצב יותר במהירות והחלטיות.
לאחרונה ניסיתי גם להטיס ידנית ללא כל סימן מזהה - פרופים שחורים זרועות שחורות.
זה מאוד מאתגר ודורש ריכוז לכל אורך הטיסה.
חשוב שאנשים שקונים את המכונה הזאת לא יוותרו לעצמם וילמדו על ידני מה שנקרא - כמו ברכב![]()
ההטסה שלי בדר"כ בצב"ר אז ניתן לזהות מצב
קרה לי קצת ב-APM בהתחלה, ופעם אחד בטעות שהכיוון של המצפן (החיצוני) לא היה מוגדר נכון.
זו הייתה מבחינתי חוויה לימודים כי זה לימד אותי ממש בהתחלה לא לסמוך על הכלים הללו בעיניים עצומות וגרם לי לפתח את אינסטיקט ההטסה הכי חשוב של להוציא מהמודים מבוססי GPS למוד מבוסס מד גובה שמעולם לא איכזב אותי (טפו טפו....)
אני מניח שזה קורה עד ריסוק/בריחה ללא חזרה בנזה כי מי שמטיס אותו למד לסמוך כל כך על הכלי שהוא לא מבין מאיפה הגיע העניין הזה וקודם מנסה להשתלט על הכלי במקום לצאת מהמצב האוטומטי (אני בכל חשש גם לא מוצדק יוצא ממנו בשניה וחצי) וזה אגב מחמאה ל-DJI, הם רק צריכים להסביר את זה ולהזהיר את כל המשתמשים,
הכעס של על DJI הוא על הסיבה שהם הביאו שנראית כמו טיוח PR.
ב-APM/Arducpter הבינו שה-GPS לפעמים מבצעה סטיות חדות והוסיפו יכולת GPS Glitch שאם היא מזהה שינוי לא הגיוני בדיווח המיקום של ה-GPS, במקום לנסות לתקן מיקום מייד, היא מחכה כמה שניות לראות אם מקבלים מיקום תקין (רק מגרסה 3.1 שיוצאת אוטוטו), אני לא יודע אם ב-Naza מטפלים באותה סטייה כלל ואיך (והסטייה בטוח תיתכן גם בנזה) אבל זה מסביר Flyaway יותר טוב מהפרעה שמשתלטת על אות הרדיו ואומרת ללוח להמשיך קדימה......
אם פתאום הGPS קיבל מיקום 20 30 מטר ואפילו פחות מהמיקום הקודם - זה מייד אמור להדליק נורה אדומה,
ולא לשלוח את הרחפן בקמיקזה לנ"צ החדש.
הרי אין תרחיש דומה לזה חוץ מתקלה.
סרטון מאכזב, מה ששומעים זה המון שטויות ובעיקר גימגומים.
היה עדיף שלא יוציא את הסרטון הזה...
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה
אין כמו יום שישי בדשא....