שמות משתמשים לתיוג

מציג תוצאות 1 עד 21 מתוך 21

נושא: סיעור מוחין

Hybrid View

Previous Post Previous Post   Next Post Next Post
  1. #1
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    872
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    להב מחוזקת יתר על המידה גורמת לויברציות.

  2. #2
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי zvok צפיה בהודעה
    להב מחוזקת יתר על המידה גורמת לויברציות.
    בהנחה שהיא פתוחה,מקבילה לחלוטין ומאוזנת מול אחותה התאומה בגריפ הנגדי.
    הסבר בבקשה למה?
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 25-04-2010 בשעה 15:11:20.

  3. #3
    תאריך הצטרפות
    Dec 2008
    מיקום
    חיפה
    הודעות
    872
    תודה!
    0
    הודה 0 פעמים ב 0 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    בהנחה שהיא פתוחה וישרה לחלוטין עם אחותה התאומה.
    הסבר בבקשה למה?
    האמת לא התעמקתי כי מצאתי את ההסבר ב RCdiscuss הזה והוא הניח את דעתי

    They shouldn't be so tight that they can't move easily or so tight they don't move at all...I know that sounds a little non specific. Here's the reality behind the nuances: The opposing rotors need to be exactly opposite each other to provide equal lift and stability. An important part of the equation is centrifugal force. If the blades are too tight centrifugal force cannot accomplish the mission of exact opposing blades. If they are too loose they flop around on start up and can create unwanted vibration; the enemy of a long lasting heli.

    If you hold the heli sideways to the ground the blades should not fall. If you gently tap them and they fall you're in the zone. As you gain experience you'll find your own comfort level on blade tightness.

    אחרי שקראתי בצעתי אין רעידות זה מספק אותי

    מנסיון אם הלהבים מהודקים יתר על המידה יהיו רעידות

  4. #4
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    1,568
    תודה!
    193
    הודה 325 פעמים ב 164 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    בהנחה שהיא פתוחה,מקבילה לחלוטין ומאוזנת מול אחותה התאומה בגריפ הנגדי.
    הסבר בבקשה למה?
    קיימת תופעה שנקראת להב נסוגה ולהב מתקדמת, כאשר המסוק טס קדימה אז כשהלהב מגיעה לצד שמאל של המסוק היא נעה עם כיוון טיסה וכשהיא חוזרת בצד השני היא נגד כיוון טיסה ואז המהירויות של הלהבים משני צידי הרוטור שונות וכך גם העילוי על פניהן. כמו כן, הרגע הזה שבו הלהב מקבלת "מכת מהירות" אחורה או קדימה גורם לה לרצות לנוע אחורה או קדימה סביב הציר של הגריפ (צידוד).
    כמו כן כאשר אתה מטיס ברוח, זה קיים כשלהב אחת נעה עם כיוון הרוח והלהב השניה נגד כיוון הרוח.

    תחשוב שאתה רץ ופתאום בא מישהו ג'באר מאחוריך ודוחף אותך בלי שאתה מוכן.. עכשיו פתאום אותו מישהו עוצר אותך וכך שוב ושוב. אותם כוחות פועלים על הלהבים של המסוקים שלנו וכאשר הלהבים מחוזקות מאוד אין שום שיכוך של כוחות אלו דבר שיגרום לויברציות.

    אני לא יודע מה מהירות הלהב בקצה אבל אני מניח שזה כמה מאות קמ"ש ואם אתה מטיס נניח במהירות 80-90 קמ"ש אז זה דווקא צריך להשפיע לא מעט.

    לדוגמא אני יודע מנסיון של המסוקים האמיתיים יסעור למשל שטס 300 קמ"ש בערך והמהירות של הלהבים בקצה מגיעה לכ 700 קמ"ש ושם על כל להב יש דמפר נפרד לשיכוך כוחות צידוד שפועלים על הלהבים.
    מוטי ברטוב
    הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
    שלט פוטאבה 8FG - סקירה
    Goblin570 3 Blades
    Goblin380
    "די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"

  5. #5
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי bartovmoti צפיה בהודעה
    קיימת תופעה שנקראת להב נסוגה ולהב מתקדמת, כאשר המסוק טס קדימה אז כשהלהב מגיעה לצד שמאל של המסוק היא נעה עם כיוון טיסה וכשהיא חוזרת בצד השני היא נגד כיוון טיסה ואז המהירויות של הלהבים משני צידי הרוטור שונות וכך גם העילוי על פניהן. כמו כן, הרגע הזה שבו הלהב מקבלת "מכת מהירות" אחורה או קדימה גורם לה לרצות לנוע אחורה או קדימה סביב הציר של הגריפ (צידוד).
    כמו כן כאשר אתה מטיס ברוח, זה קיים כשלהב אחת נעה עם כיוון הרוח והלהב השניה נגד כיוון הרוח.

    תחשוב שאתה רץ ופתאום בא מישהו ג'באר מאחוריך ודוחף אותך בלי שאתה מוכן.. עכשיו פתאום אותו מישהו עוצר אותך וכך שוב ושוב. אותם כוחות פועלים על הלהבים של המסוקים שלנו וכאשר הלהבים מחוזקות מאוד אין שום שיכוך של כוחות אלו דבר שיגרום לויברציות.

    אני לא יודע מה מהירות הלהב בקצה אבל אני מניח שזה כמה מאות קמ"ש ואם אתה מטיס נניח במהירות 80-90 קמ"ש אז זה דווקא צריך להשפיע לא מעט.

    לדוגמא אני יודע מנסיון של המסוקים האמיתיים יסעור למשל שטס 300 קמ"ש בערך והמהירות של הלהבים בקצה מגיעה לכ 700 קמ"ש ושם על כל להב יש דמפר נפרד לשיכוך כוחות צידוד שפועלים על הלהבים.
    אתה טועה
    הלהבים לא סובבות סביב הציר שמחבר אותם לגריפ בזמן טיסה הן נשארות פתוחות וסימטריות לאורך כל הטיסה, אבויי לנו אם זה היה אחרת, להידוק יתר לגריפ אין משמעות כאשר הן פתוחות לחלוטין.
    כל חוסר סימטריה כפי שאתה מציג עלול להוביל מיד ל בומסטרייק או לרעידות מטורפות של הראש.
    זו הסיבה שמחזקים את הלהבים, דווקא מתוך רצון לשמור אותן פתוחות עם סיכוי נמוך ביותר של תזוזה.
    צריך להדק את הלהבים ברמה שבסל"ד איתו אתה מטיס תאפשר להן להתיישר וזהו, באופן תיאורטי אם היית מסוגל ליישר אותן על הקרקע באופן סימטרי ולנעול את הבורג בגריפ כך שלא יזוזו אז זו לא היתה העילה לרעידות.
    בקשר לדמפרים, אתה צודק בהחלט
    נערך לאחרונה על ידי ziki; 25-04-2010 בשעה 16:56:00.

  6. #6
    תאריך הצטרפות
    Oct 2008
    מיקום
    ראשל"צ
    הודעות
    1,568
    תודה!
    193
    הודה 325 פעמים ב 164 הודעות
    כניסות לבלוג
    1
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי ziki צפיה בהודעה
    אתה טועה
    הלהבים לא סובבות סביב הציר שמחבר אותם לגריפ בזמן טיסה הן נשארות פתוחות וסימטריות לאורך כל הטיסה, אבויי לנו אם זה היה אחרת, להידוק יתר לגריפ אין משמעות כאשר הן פתוחות לחלוטין.
    כל חוסר סימטריה כפי שאתה מציג עלול להוביל מיד ל בומסטרייק או לרעידות מטורפות של הראש.
    זו הסיבה שמחזקים את הלהבים, דווקא מתוך רצון לשמור אותן פתוחות עם סיכוי נמוך ביותר של תזוזה.
    צריך להדק את הלהבים ברמה שבסל"ד איתו אתה מטיס תאפשר להן להתיישר וזהו, באופן תיאורטי אם היית מסוגל ליישר אותן על הקרקע באופן סימטרי ולנעול את הבורג בגריפ כך שלא יזוזו אז זו לא היתה העילה לרעידות.
    בקשר לדמפרים, אתה צודק בהחלט
    אתה מוזמן לקרוא את המאמר שצירפתי ותראה שבמסוקים קיימת תופעה שנקראת "רדיפת להבים" שבה הלהבים נעות קדימה ואחורה. לשם כך קיימים ראשי רוטור שממש מאפשרים זאת ובנויים בצורה של קרדני מלא - תנועה בשלושה צירים. נפנוף, שז"פ וצידוד.

    גם במסוקים שלנו התופעה קיימת בסדר גודל הרבה יותר קטן כמובן והידוק הגריפים מקשה על שיכוך הכוחות הפועלים על הלהבים שגורמים לתופעה זו. כמובן שאסור שיהיה חופש מוחלט כי זה באמת מסוכן אבל גם סגירה הרמטית היא טעות.

    אגב תוכל לקרוא את כל המאמר כאן:
    http://www.mot.gov.il/wps/pdf/LEKET/LEKET29.pdf
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות Click image for larger version. 

Name:	blades1.JPG‏ 
Views:	82 
Size:	128.4 קילובייט 
ID:	23980   Click image for larger version. 

Name:	blades2.JPG‏ 
Views:	78 
Size:	90.3 קילובייט 
ID:	23981  
    מוטי ברטוב
    הסדנא של מוטי - כל סרטוני ההדרכה מרוכזים במקום אחד
    שלט פוטאבה 8FG - סקירה
    Goblin570 3 Blades
    Goblin380
    "די לי בקרן אור אחת ויחידה, שתכוון אותי למטרה"

  7. #7
    תאריך הצטרפות
    Jul 2009
    הודעות
    4,331
    תודה!
    114
    הודה 331 פעמים ב 222 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    Thumbs up תגובה להודעה: סיעור מוחין

    ציטוט נכתב במקור על ידי bartovmoti צפיה בהודעה
    אתה מוזמן לקרוא את המאמר שצירפתי ותראה שבמסוקים קיימת תופעה שנקראת "רדיפת להבים" שבה הלהבים נעות קדימה ואחורה. לשם כך קיימים ראשי רוטור שממש מאפשרים זאת ובנויים בצורה של קרדני מלא - תנועה בשלושה צירים. נפנוף, שז"פ וצידוד.

    גם במסוקים שלנו התופעה קיימת בסדר גודל הרבה יותר קטן כמובן והידוק הגריפים מקשה על שיכוך הכוחות הפועלים על הלהבים שגורמים לתופעה זו. כמובן שאסור שיהיה חופש מוחלט כי זה באמת מסוכן אבל גם סגירה הרמטית היא טעות.

    אגב תוכל לקרוא את כל המאמר כאן:
    http://www.mot.gov.il/wps/pdf/LEKET/LEKET29.pdf
    מאמר מעניין
    יהיה מעניין לנסות זאת בשטח למרות שאני מטיס עם להבים שסגורות דיי חזק ואין לי את התופעה הזו

  8. #8
    תאריך הצטרפות
    Dec 2009
    הודעות
    746
    תודה!
    3
    הודה 43 פעמים ב 35 הודעות
    הוזכר
    0 הודעה/ות
    תויג
    0 שרשור/ים

    ברירת מחדל תגובה להודעה: סיעור מוחין

    מה זה דמפר?
    רק כדי להוסיף על מה שנכתב זה מה שקרה לי לאחרונה זנב עולה ויורד שאלתי את עודד לתופעה והוא אמר שצריך להעלות סל"ד מנוע .
    העלתי את הסל"ד בהדרגה וזה לא עזר בהתחלה ,רק כאשר הגעתי לערכים מאד גבוהים כך שבנקודה השלישית הגעתי ל-90% הזנב התייצב אבל הרגשתי שמשהו לא נורמלי קורה היות וסבובי המנוע היו מאד גבוהים.
    יום למחרת דני הגיע לשתות קפה ספרתי לו על הבעיה הוא החזיר את ערכי הסל"ד לגרף נורמלי אבל מה שפתר את הבעיה בעצם במקרה זה -הוא שינה את ערכי הגרף ב-PITCH CURV והכל עבד מצויין .

    אני לא יודע אבל יכול להיות שאפשר יהיה להסיק מסקנה גם ממקרה זה בהקשר לשאלה של עודד.

    אני בכל זאת רוצה לנחש תשובה:יתכן ובסל"ד נמוך נוצרות מערבולות באזור הזנב שגורמות לתופעה והעלאת הסל"ד מבטלת את התופעה.

נושאים דומים

  1. [שאלה] מה אפשר לעשות?-סיפור...‬
    על ידי OneLink בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 27-04-2010, 13:19:42
  2. סיפור FPV מדהים משבת בשמרת
    על ידי אוהד בפורום פורום FPV וצילום אווירי
    תגובות: 53
    הודעה אחרונה: 17-08-2009, 20:59:22
  3. סיפור קטן על איש גדול !
    על ידי ori_lavee בפורום פורום מסוקים חשמליים
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-05-2009, 20:54:22
  4. תישמעו סיפור
    על ידי leetal בפורום פורום דאונים וטיסנים חשמליים
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 15-10-2008, 23:11:02
  5. סיפור ממגנט
    על ידי mosheg בפורום פורום מסוקי דלק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 20-08-2008, 14:40:08

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם נושאים חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •