
נכתב במקור על ידי
bartovmoti
קיימת תופעה שנקראת להב נסוגה ולהב מתקדמת, כאשר המסוק טס קדימה אז כשהלהב מגיעה לצד שמאל של המסוק היא נעה עם כיוון טיסה וכשהיא חוזרת בצד השני היא נגד כיוון טיסה ואז המהירויות של הלהבים משני צידי הרוטור שונות וכך גם העילוי על פניהן. כמו כן, הרגע הזה שבו הלהב מקבלת "מכת מהירות" אחורה או קדימה גורם לה לרצות לנוע אחורה או קדימה סביב הציר של הגריפ (צידוד).
כמו כן כאשר אתה מטיס ברוח, זה קיים כשלהב אחת נעה עם כיוון הרוח והלהב השניה נגד כיוון הרוח.
תחשוב שאתה רץ ופתאום בא מישהו ג'באר מאחוריך ודוחף אותך בלי שאתה מוכן.. עכשיו פתאום אותו מישהו עוצר אותך וכך שוב ושוב. אותם כוחות פועלים על הלהבים של המסוקים שלנו וכאשר הלהבים מחוזקות מאוד אין שום שיכוך של כוחות אלו דבר שיגרום לויברציות.
אני לא יודע מה מהירות הלהב בקצה אבל אני מניח שזה כמה מאות קמ"ש ואם אתה מטיס נניח במהירות 80-90 קמ"ש אז זה דווקא צריך להשפיע לא מעט.
לדוגמא אני יודע מנסיון של המסוקים האמיתיים יסעור למשל שטס 300 קמ"ש בערך והמהירות של הלהבים בקצה מגיעה לכ 700 קמ"ש ושם על כל להב יש דמפר נפרד לשיכוך כוחות צידוד שפועלים על הלהבים.