
נכתב במקור על ידי
adibenbasat
לא מסכים לגמרי,
יש טיסנים ש-brake מאוד חשוב, כמו דאונים (בעיקר הוטליינרים עם פרופ מתקפל), בבאז (ללא מנוע) אם אין לך brake הפרופ מסתובב ומאט מאוד את הדאון, בפיילונים שכול מילימטר של חיכוך משמעותי, כאשר אתה מוריד מנוע והפרופ ממשיך להסתובב הטיסן ממש נעצר כאילו יש לו מעצור, מצד שני זה מקל כאשר מגיעים לנחיתה אותה דווקא רוצים להאט.
נכון ש-brake צורך זרם, אבל, ללא brake שהטיסן נע מהתנופה או בדאיה הפרופ שמסתובב משמש כמו מעצור ומאט את הטיסן, התוצאה- שמשתמשים ביותר מצערת, כך שלפעמים בראיה כללית-הוא חוסך אנרגיה!
בגדול, אם סגנון הטיסה שלך הוא נע בין מצערת מלאה ל-0 מצערת (אופייני לטיסנים מהירים מכול סוג-גם פנג'טים למינהם)- אז brake מאוד חשוב, כדי, וחסכני.
אם אתה מטיס טריינרים או טיסנים שאופי הטיסה שלהם בגרף המצערת רוב הזמן נע בין 20%\30% עד 70%\80% , באמת אין ל-brake הרבה משמעות, הוא גם לא ממש מבזבז אינרגיה כי אתה לא ממש מגיעה ל-0 מצערת.
אני באופן אישי מעדיף שלהטיס עם brake הכול סוגי הטיסנים.