Fly Fly Hobby - Diamond DA-42
by Published on 14-11-2011 21:10:56

מבוא
לאחרונה עברתי בדיקות נפשיות ויצאתי תקין לפי המומחים, מה שלא סיפרתי להם זה שאני שומע קולות בראש לפעמים. לדוגמא בביקור קצר בחנות (לא משנה איזו ומה היא מוכרת) שמעתי קולות מקופסת קרטון לבנה שעמדה בצד, אני הייתי הולך הביתה אבל היא ממש התחננה שאפתח אותה.
כמובן שברגע שפתחתי וראיתי את החלק הראשון זה כבר היה אבוד


הגימור של כנף הפיברגלס והמבט המתחנן של הגוף מושכים כל יד בסביבה לליטוף חפוז, שתי דקות אחרי זה והארגז בדרך הביתה.
מה בקופסא
הכול!
גוף כנפיים מפיברגלאס, אלקטרוניקה כפולה לכנפיים וארבעה סרוואים מתאימים,
סט גלגלים שבירים (פרטים בהמשך) מדבקות וחוברת שניראת כמו חוברת הוראות.
את המקלט, הדבקים וכלי העבודה תחפשו במגירות בבית.



הרכבה
מה שנראה בהתחלה כשעתיים עבודה נמתח להרבה יותר, את החוברת מצאתי באתר החברה, צבעונית ונוחה יותר לעבודה אבל משאירה המון שאלות בבניה ללא מענה, בעצם היא אוסף של כמה תמונות כלליות ללא מילים.
לא ממש היו בעיות מיוחדות אבל כמה צעדים הצריכו מחשבה יצירתית או שיוף פיברגלאס קשיח שלוקח זמן, מוט היגוי שהיה חסר גם חייב קפיצה חזרה לחנות (כמובן שסופק תחליפי מיד) וכך דקה ועוד דקה הפכו לכמה שעות של הנאה.
הגאים: הצירים הם צירי CA מוקשחים ורק צריך לבדוק את החריצים המוכנים מראש

להתאים, להצמיד, לכופף לשני הכיוונים לזווית המומלצת ולבדוק חופשיות אבל כמה שיותר צמוד, שתי טיפות CA ואחרי המתנה קצרה יש לנו ציר.

מאוד יפה הרעיון להוציא את מוט ההגה גובה בדיוק במרכז אבל מה האיזון בין אורך הזרוע, זווית המוט והגבלת התנועה כלפי מטה?

הגוף: המגש כמובן דרש הרבה שיוף אבל סה"כ יצא יפה



כנפיים: כל הסיפור של הסרוו מאזנות מסתבך כשמדובר בשיוף פיברגלאס ובטיחות

את המנוע והבקר החלטתי להשאיר על הכנף, לפי ההוראות יש להאריך את שלושת חוטי הפאזה ולהכניס את הבקר לגוף. מכיוון שהאוורור יותר טוב בכנף והערכת חוטי ההזנה של הבקר עדיין לא תדרוש קבל העדפתי את דרך זו

גלגלים: הטיסן בא מוכן לגלגלים מתקפלים אבל במקום זה כולל בערכה סוג של עט עם קפיץ וראש עגול, לא ברור בדיוק איך זה יחזיק את הטיסן בנחיתה או למה לעזאזל זה לא ישר אבל נשארתי נאמן למקור פרט להוספת היגוי לגלגל העף (כן כן הוא בא בלי)


את הכנפיים בחרו לחבר בעזרת ארבעה בורגי פרפר ערוכים הדורשים סבלנות רבה מאוד מתוך מחשבה שהטיסן הכי יפה שלם ושלא יהיה לך רצון לפרק אותו בהמשך

השלמות: קיצוץ זנבות, קצת סקוטש נצמד ושתי הסוללות ארבעה תאים יושבות היטב.
את הBEC מהבקרים נטרלתי לטובת סוללת מקלט שהוצמדה לחלק הקדמי של האף, גם עוזר למרכז הכובד וגם נותן כוח להגאים.

תכנות שלט
מכיוון שאין המלצות לסטייה של ההגאים והמאזנות כיוונתי למקסימום והוספתי exponential גבוה, כמובן dual rate להגה גובה ומאזנות בלחיצת כפתור מוכן לטיסת המבחן
טיסה
נסיעה: איזה כיף להסיע את הטיסן הזה, כמובן שהתכונה העיקרית שלו זה יופי ובנסיעה מרגישים את הכוח הרב משני המנועים משתלבים בהחזרי האור מקימורי הפיברגלאס המשתווים רק ליופייה של העגבנייה (-:
המראה: פה היה חסר עידון בגלגל האף לכיוון אבל אחרי מרחק קצר זה כבר לא היה משנה כי היינו באוויר
הטיסה: עדיין לא ברור, התחיל טוב בטיפוס מהיר עם הרבה כוח כמובן אבל מרכז כובד אחורי וכנראה בעיה בהגה גובה חייבו את ישראל הבורר להשתמש בכל הכישרון שלו בכדי לייצב את הטיסן ולהביא לנחיתה, אבל איזה יפה הוא באוויר.
נחיתה: קצת מהיר וקצת אף נמוך מדי שברו כמובן את הגלגלים מייד אבל מעבר לפרופלורים וכמה סריטות אין נזק גדול והכול ניתן לתיקון.
בקרוב הסרט שמוטי צילם בערבה.
לסיכום
איזה יפה, אם הייתי משקיע טיפה יותר בשיפורים של התכנון המקורי אין לי ספק שההנאה ממנו הייתה הרבה יותר גדולה, למזלי עדיין לא מאוחר לכך, בקרוב הטיסן ישודרג עם גלגלים מתקפלים וההגה גובה הסורר יטופל היטב עד לכשירות מלאה לטיסה.
הצירוף של טיסן מיוחד, לפי קנה מידה (Scale) וחווית קניה טובה הכוללת שירות טיסת מבחן בערבה הם הבסיס לתחביב שלנו ולהנאה ממנו.
מקווה שנהניתם מהסקירה ושנתתי לכם חשק לצאת לשטח ולנסות משהוא חדש שירגיע את הרצון להעיף דברים לאוויר ולו רק לכמה דקות נוספות.
חגי 

נתונים טכניים למי שאין כוח לחפש באינטרנט:
Material : Full Fiberglass
Wingspan : 1650mm
Length : 1066mm
Wing Area : 28.92 dm sq.
Flying weight : 3200g(71b(
האלקטרוניקה המקורית:
2x Brushless motor Outrunner C3548, 900KV
2x ESC 40A DC 5.6V-22V
2x Li-Po battery 4S1P 14.8V 20c 2200mAh
2x 3 blade propeller 10x7
2x Servo SM-S4303B
2x Servo SM-S3317B
XHover MXP230, TBS Discovery, Compass Atom 7HV, TwinStar II FPV, Trex 250SE,500ESP FBL, 550e BeastX, Mini Ellipse, Merlin, Cularis, Xeno ,P51d, Aurora 9 and not enough time (oldies: Stryker F-27Q, Easy Star, Telink SU-29, Fox, 450 Pro) Hagay