חברים,
מי מרים את הכפפה?
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Vi...geId=129711741
חברים,
מי מרים את הכפפה?
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/Vi...geId=129711741
אני חושב שכמה חבר'ה עשו את זה אצלנו בתחום ה FPV כיד לייצב איזי סטאר. אמנם לא בשימוש EXTREME כזה אבל אותה פואנטה.
די מגניב.
אני חושב שלבחור עם ה FUNJET של ה 300KM זה יכול להועיל. זה מוריד "תיקונים" וויברציות בטיסה ומקבלים טיסה מהירה יותר. עשו את זה גם ב HOTLINERS.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
יו!
פתאום קלטתי את אחת התגובות לשרשור המקורי מתפוז..
מטורף!
![]()
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti
מעניין מאוד.
עושה לי חשק.אחרי התחרות, אולי.
לא שמים לב בתמונה, אבל האם הבחור משתמש בשני פרופים המסתובבים בכיוונים מנוגדים?
לא ברור לי כיצד משפיעים על היגוי מטוס בריחוף אופקי.
יש ביציאה מהמניפה 4 כנפונים שבעזרתם ניתן לכוון את סילון האויר
ניתן בריחוף לנוע קדימה אחורה לצדדים וכמובן להסתובב
אני מניח שהבחור יצטרך לחבר גם כמה ג'ירוס כדי להתגבר על בעיית היציבות
מאחל לו זמן הטסה גבוה יותר ממה שהצליח בטיסני הנייר![]()
וואו...נראה מדהים!
נשמח לשמוע פרטים..
.Itay.
המון זמן אני עוקב אחרי נושא הVTOL ואני יכול להגיד לכם ש http://www.rcpowers.com/
לקחו את הפרוייקט ברצינות!! וכל שבוע הם מפרסמים סרטון חדש על ההתקדמות!!!!
מומלץ.....
כמו כן ישנו גם צעצוע חמוד מאוד שהתחילו למכור!!
http://www.google.co.il/imgres?imgur...num=2&ct=image
בEBAY אפשר לקנות אותו ב50$
לבחור קוראים רביב והוא לא משתמש בג'ירו הוא משתמש באוקסילימטר(או משו כזה)
שי
Futaba 10CHP
Outrage Velocity 50, YS 56-SR
אני לא סובל מאי שפיות, אני נהנה ממנה.
High Alpha![]()
יכול להיות שאני מזדקן, אבל אני מסרב להתבגר" מורה בינוני אומר. מורה טוב מסביר. מורה מעולה מדגים. מורה גדול מעורר השראה"
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=86234
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=88485
http://www.efly.co.il/forums/showthread.php?t=19948
https://www.facebook.com/asher.saportas.9
אכן לבחור בתמונה קוראים רביב![]()
מערכת ה-VTOL הזו תוכננה מסקראצ', אני עובד עליה כבר תקופה של לפחות שנה +
המערכת מבוססת על מנוע בנזין יחיד המספק די דחף סטאטי כדי להרים את כל הטיסן בצורה אנכית.
הרעיון הוא שיש שני מצבים:
1. ריחוף, בו הייצוב נעשה בעזרת כנפונים הממוקמים בזרם האויר של הפרופ.
כמו שנאמר, המערכת היתה מבוססת בהתחלה על שלושה ג'יירוים (פיצ', רול, יאו) אך כרגע אני מפתח מערכת ייצוב משלי המבוססת על אקסלרומטרים (מדידי תאוצה) המחוברים לבקר.
הבקר יפעל לפי תוכנה שתמיר את סיגנלי האקסלרומטרים ל-PWM, כמו כן הבקר יקבל אינפוטים מהמקלט\מטיס על מנת לאפשר שליטה מסויימת.
2. טיסה אופקית - במצב זה השראוד ובתוכו המנוע מסתובבים ב-90 מעלות ובכך ומטים את ווקטור הדחף לצורה אופקית המאפשרת טיסה רגילה בה הטיסן מוחזק באויר ע"י העילוי מהכנפיים.
כמו שכתבתי , המערכת עדיין נסיונית מאוד, כשאסיים את הפיתוח והבדיקות אפרסם את הממצאים בשרשור מסודר.
רביב בהחלט מעניין
אבל לא ברור לי כיצד אתה מתכוןן להשתמש במדי תאוצה בכדי למדוד קצבים זויתיים בצירי גוף
אגב, האם אתה מכיר את ה MULE של URBAN AERONAUTICS?
יתכן ותוכל לשאוב משם רעיונות...
וואי
בדיוק בשבת חשבתי על V22
זה מטוס של הצבא האמריקאי שממריא אנכית
http://en.wikipedia.org/wiki/V-22_Osprey
וחשבתי לעצמי איך יכול להיות שאף אחד עוד לא התחיל פרויקט כזה -רק בטיסן
ועכשיו בא השירשור הזה :-)
"sometimes the hardest thing and the right thing are the same"
בנו לא מעט V22
http://www.google.com/search?hl=en&r...rc&btnG=Search
דניאל -
אני לא מתכוון למדוד קצבים זויתיים אלא זוית ביחס לאופק (ביחס לכוח המשיכה).
מכיר את המיול של אורבן, הם מבססים את המערכת שלהם על קונספט שונה לגמרי.
רביב, כרגיל אני אהיה פסימי, בוצע ניסיון בעבר (20 שנה) לשימוש באקסלרומטרים בטיסן בוכנה לצורך מדידות זויות קצבים ועוד, פונקציה האוטוקורלציה של המדידות הראתה תוצאה אחת = רעש לבן.
למה? רעידות המבנה בתוספת רעידות המנוע (אז OS77 עם מניפה!) הכניסו תאוצות ששיבשו לחלוטין את המדידים והביאו אותם לבוטומינג.
בחירת מיקום המדידים היא קריטית להמנע מהרעש, אך היות והטיסן אינו גוף קשיח, הקושי הוא רב.
אמנם אני מקווה בשבילך שטכנולוגיית הדגימה והאקסלרומטרים השתפרה אך , מה לעשות, מבנה המטוס (והמנוע) לא השתנה כלל.
קבל חח על הרעיון והיוזמה , עולם התעופה התקדם רבות בזכות חלוצים כמוך![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
בנצי -
ראשית, תודה על המחמאות.
בעניין האקסלרומטרים, אני מסכים איתך שישנה בעייה אמיתית הנובעת מהויברציות של הפלטפורמה,
יחד עם זאת, הבעיה הזו היתה קיימת גם כאשר היו מורכבים שלושת הג'יירוים שהוציאו פיקודים שקריים כפונקציה של סל"ד המנוע.
בשימוש באקסלרומטרים המבוססים MEMS, ניתן להתגבר על הבעיה הזו ע"י שיכוך נאות של הויברציות ושימוש בפילטרים אלקטרוניים על מנת לסנן חלק מהרעשים - באקסלרומטרים החדשים ניתן לקבוע את רוחב פס החוג בקלות ע"י רכיבים פריפריאלים.
אני מניח שאאלץ להתמודד עם הבעיות האלו כשיבוא זמנן ובהחלט נותן את הדעת לפתרונות המתאימים.
בינתיים, וידאו קצר של בדיקת יחס הכוח למשקל של הפלטפורמה :
http://www.youtube.com/watch?v=i_OAO...e=channel_page
שמע בנאדם...פשוט מדהים!!!נשמח להתעדכן בהמשך.
.Itay.
רביבוס היקר.. רק מסובבים את הראש .. ואתה כבר שוקד על פרויקט חדש!!
כל הכבוד!!.. חבל שאתה לא גר בערבה.. אני ואמיר כבר היינו מוצאים מה לעשות איתך
אבל.. על איזו תמונה בדיוק דיברת? ומה הקשר בין האיש המוזר עם השפם\זקן
ולרביבוס שאני מכיר??
בעסה, לא יכול לראות את הוידאו (הסינים מסננים את יוטיוב), כולי תקווה שהתקדמנו ב20 שנה בטכנולוגיה, אני ממליץ לך לנסות ולמפות את התדרים העצמיים של המבנה ולשים פילטרים לתדרים אלו בלבד אחרת אתה עלול ל"שפוך את התינוק עם המים".
בכל אופן, רק לרקע(שמעלה חיוך על שפתי) יש לי דה ז'אבו עכשיו כי המדידות לפני 20 שנה היו בשביל פחות או יותר אותו הדבר, ניסויים בהנעה ווקטורית על טיסני F15 ו- F16 סקייל של ביירון.
גם אנחנו ניסינו להשתמש בגיירו של מסוקים ונחלנו אכזבה קשה ביכולת המדידה שלהם ואז העלינו את רעיון האקסלרומטרים, שילמנו סכום מטורף של כ-10,000$ על כ20 מדידים ויוק. מעבר לכך מערכת הטלמטריה כללה כרטיס "מחשב" מבוסס 8052 עם (שומו שמיים) 64 קילובייט (כן כן זו לא טעות) של זיכרון שהופעלה ע"י סוללת ניקד של 700 מילי והפיתוח שלה עלה באזור ה15,000 דולר![]()
Boogle ולא Google קפיש?
על טעויות- משלמים, על שגיאות - משלמים יותר ...
צדק- זה כוכב במערכת השמש אין מה לחפש אחריו.
בלוגים ומאמרים שימושיים: לכו חפשו תחת שם המשתמש שלי
וואו.. פשוט מדהים.
"If everything seems under control, you're not going fast enough" Mario Andretti